Campagne moet (vak)mensen naar metaalsector lokken

Campagne moet (vak)mensen naar metaalsector lokken
  • Algemeen
  • 17 apr 2024 @ 08:39
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Om het belang van de metaaltechnologiesector te benadrukken lanceert Koninklijke Metaalunie op 17 april de campagne ‘Metaaltechnologie maakt je wereld’. Met de campagne wil de sector meer (vak)mensen lokken.

Uit recent onderzoek door onderzoeksbureau DVJ Insights blijkt dat slechts 18% van de consumenten bekend is met de Nederlandse metaaltechnologiesector. Terwijl de producten van de metaalsector door bijna iedereen gebruikt worden: van metalen trappen en verfijnde onderdelen in apparaten tot fietsenstallingen en protheses, van computers tot auto’s en landbouwmachines.

‘Metaaltechnologie is meer dan een sector: het is een krachtige motor van innovatie, werkgelegenheid en talentontwikkeling in ons land. Alle mooie bedrijven die samen onze sector vormen, verdienen daarom te worden gezien zoals ze werkelijk zijn: een essentieel onderdeel van onze samenleving’, stelt Mark Helder, voorzitter van Metaalunie. ‘Deze bedrijven zijn onmisbaar voor onder andere logistiek, zorg en gezonde voeding. Of het nu gaat om de productie van onderdelen voor de gezondheidszorg of het creëren van innovatieve materialen, zoals chips in telefoons; wij zijn trots op wat we doen. Het is belangrijk dat bedrijven in de sector erkenning krijgen voor hun bijdrage aan maatschappelijke ontwikkelingen. De sector speelt namelijk een cruciale rol bij het aanpakken van maatschappelijke uitdagingen, zoals de energietransitie, de verduurzaming en de vergrijzing. Dankzij innovatieve technologieën dragen deze bedrijven bij aan welvaart en economische groei. Maar om die bijdrage mogelijk te blijven maken hebben we voortdurend nieuwe vakmensen nodig. Ook daar is meer zichtbaarheid en waardering voor nodig. Niet alleen van de maatschappij, maar ook van de overheid.’

De campagne ‘ Metaaltechnologie maakt je wereld ’ is een initiatief van Koninklijke Metaalunie, de branchevereniging voor MKB-maakbedrijven in de metaaltechnologiesector. Met 38.000 bedrijven en 200.000 werknemers behaalt de metaaltechnologiesector een jaaromzet van € 44,5 miljard.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken