Nemo: 'Met nieuwsgierigheid heb je de halve wereld'

Nemo: 'Met nieuwsgierigheid heb je de halve wereld'
  • Bureaus
  • 7 sep 2023 @ 08:06
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieCampagnes

Hoe werkt zwaartekracht? Waarom hebben mensen de hik? Wat is een persbericht? Al 100 jaar prikkelt Nemo Science Museum de nieuwsgierigheid in mensen met wetenschap en experimenten. Nemo gelooft dat iedereen nieuwsgierig is, maar soms vergeten we hoe bijzonder dat eigenlijk is: tijd voor een campagne.

In een steeds sneller veranderende wereld, helpt nieuwsgierigheid je namelijk om ons aan te passen, risico’s te nemen en steeds weer iets nieuws te leren. Nieuwsgierigheid zorgt ervoor dat je blijft groeien, als kind én als volwassene. Dit jaar, voor de 100ste verjaardag, viert Nemo die nieuwsgierigheid met een jaar vol evenementen, en lanceert het samen met KesselsKramer een jubileumcampagne met de missie: blijf nieuwsgierig, aldus bureau en klant. 

Vragenconfetti
'Nieuwsgierigheid begint bij vragen stellen: oneindig veel vragen stellen, over oneindig veel dingen. Waarom smelt ijs? Hoe lanceer je een raket met een fietspomp? Hoe kunnen mensen ruiken? Nemo roept heel Nederland op om al hun vragen te stellen op de jubileumwebsite: Nemo100jaar.nl. Daar zal elke vraag door de Nemo redactie worden beantwoord. Het stellen van vragen staat ook centraal in de campagne. Als een soort vragenconfetti plakt Nemo alledaagse objecten vol met stickers met de meestgebruikte start van elke vraag: ‘wat? waarom? hoe? wie? waar?’

Campagne
De campagne voor het 100-jarige bestaan markeert ook de bíj́na net zo lange samenwerking tussen KesselsKramer en Nemo. Sinds 2016 ontwikkelen ze samen fantasievolle (merk)campagnes over de wetenschap voor jong en oud. De jubileumcampagne bestaat uit een korte film, campagnebeelden, een radiocommercial en een website. Daarnaast keren de vragenstickers uit de campagne ook terug in event-specifieke uitingen als vlaggen, tickets, banners, en in een interactieve Nemo Science Tour door Nederland. Bekijk de nieuwe film in het venster hieronder.
(PvWK)

Over Nemo
'Bij Nemo dagen we iedereen, van jong tot oud, uit om te ontdekken hoe fascinerend en relevant wetenschap en technologie zijn. We laten zien hoe bijzonder alledaagse fenomenen zijn en brengen abstracte wetenschap op een toegankelijke manier.'

(bron: Nemo)

Over KesselsKramer
'KesselsKramer is een onafhankelijk communicatiebureau opgericht in 1996 en gevestigd in Amsterdam, Den Haag, en Londen. Het bureau maakt graag ‘reclame voor mensen die niet van reclame houden’ en doet dit onder andere voor merken zoals citizenM, Arte, Hasbro Monopoly, Bever en Ben. Zie ook kesselskramer.com.'

(bron: KesselsKramer)

Credits:

Opdrachtever: Nemo Science Museum 
Bureau: KesselsKramer
Fotograaf/filmmaker: Koen Berkhout
Website: Fabrique

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken