Open Now vernieuwt campagne ONVZ en onderstreept 'eersteklas propositie'
- Bureaus
- 13 nov 2023 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesReclame
- 13 nov 2023 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
2024 nadert dus dueleren de zorgverzekeraars weer om nieuwe klanten resp. poliswisselaars. Half november start in dit kader het derde jaar van de 'eersteklas-campagne' van ONVZ, die op verschillende fronten geoptimaliseerd is.
Hiervoor zijn de voorgaande campagne-effecten geanalyseerd en is er op grond van deze data nieuw onderzoek gedaan naar de beweegredenen en gedragsbeïnvloeders van de doelgroep. De campagne heeft als thema 'Daarom ONVZ' en zet de motivatie van ONVZ-klanten die kiezen voor een zorgverzekering die zekerheid en vertrouwen biedt centraal.
De campagne zorgt volgens de makers voor hoge identificatie en maakt ‘eersteklas’ aantrekkelijk met concrete usp’s als keuzevrijheid, ruime vergoedingen en excellente service (Snelzorg). Daarnaast is het eersteklas aanbod verbreed met een tweede basisverzekering, ONVZ Bewuste Keuze. Deze nieuwe basisverzekering is er voor een iets jongere doelgroep, die bewust wil kiezen voor een goede zorgverzekering, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen.
De campagne moet naar eigen zeggenbestaande klanten bevestigen in hun keuze voor ONVZ en zorgen voor nieuwe aanwas. ONVZ en Open Now startten twee jaar geleden met een aangescherpte positionering en nieuwe campagne die de kwaliteit en marktpositie van ONVZ als Eersteklas Zorgverzekering onderstreept. 'Een marktpositie die steeds relevanter wordt naarmate de zorgsector meer onder druk komt te staan.'
Bekijk hier de nieuwe film van ONVZ | Snelzorg.
Bekijk de film ONVZ | Vrije Keuze in het venster hieronder.
(PvWK)
credits:
opdrachtgever: ONVZ
verantwoordelijk bij ONVZ: Nicolet Annema, Ester Holtz, Wendy van Wijk, Aida Schrijver en Age-Pieter Kamermans
bureau: Open Now
productiemaatschappij: Rubenpaulruben
fotografie: Rubenpaulruben (fotograaf Jurre Rompa)
audio: Public Audio
mediabureau: Merkle
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Ester Holtz
- Nicolet Annema
- Open Now
- Wendy van Wijk
- rubenpaulruben
- Aida Schrijver en Age-Pieter Kamermans bureau: Open Now productiemaatschappij
- ONVZ
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
- Dutch Creativity Awards 2024: 100 grote winnaar
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte leven’ vast te leggen
- Xite presenteert nieuwe merkidentiteit
- Nieuwe campagne Eurojackpot focust niet op winnen
- Echte verhalen in campagne Sanquin om bloeddonoren te werven
Laatste Nieuws
- Koekjesfabrikant Lotus Biscoff... 16-05-2024
- Unox good pasta zoekt hongerige... 16-05-2024
- Humanitas krijgt jaarlang gratis... 16-05-2024
- Nederland twee marketingbureaus rijker16-05-2024
- Triceratops-kudde komt tot leven in... 15-05-2024
- Lu zet familie Froger in om het... 15-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing