Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Bureaus
- 8 apr 2024 @ 09:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 apr 2024 @ 09:00
- Michiel van Zaane
McDonald’s zet in een nieuwe campagne billboards in zonder beeld, maar mét de geur van Franse frietjes.
Geur en aanraking zijn de meest primaire zintuigen van mensen en tegelijkertijd zo onderbenut in reclame. McDonald’s neemt de proef op de som. In Utrecht en Leiden zijn eenvoudige rode en gele billboards geplaatst die op het eerste gezicht leeg lijken. Maar zodra voorbijgangers binnen een straal van 5 meter komen, worden ze begroet met de geur van McDonald's Franse Frietjes, die vanuit het reclamebord verspreid wordt.
Hoe het werkt
Volgens de video worden in het billboard daadwerkelijk Franse frietjes geplaatst, waarna de geur via buizen naar een aantal ventilatie-openingen in het billboard wordt geblazen. Het is de eerste keer dat een billboard wordt gebruikt om de geur van McDonald's te verspreiden, volgens het persbericht.
Stijn Mentrop-Huliselan, CMO McDonald’s Nederland, zegt: ‘McDonald’s staat symbool voor Good Times. We staan bekend om onze onderscheidende merkkenmerken, die vooral visueel zijn. Het is bewezen dat geur effectiever is om heldere en emotionele herinneren naar boven te halen dan beeld. Met de toevoeging van dit volgende zintuig voor deze campagne, hebben we een nieuwe manier gevonden om mensen te herinneren aan Good Times bij McDonald’s.’
De billboards zijn strategisch binnen een straal van 200 meter van McDonald's restaurants geplaatst, om zo iedereen die trek krijgt direct naar het dichtstbijzijnde restaurant te verleiden. In een wereld waar elk merk zich richt op het visuele, kiest McDonald’s voor geur.
Darre van Dijk, CCO TBWA\Neboko: ‘We zijn altijd op zoek naar manieren om het iconische dat in het werk schuilt een plek te geven in culture. De geur van McDonald’s Franse Frietjes is een van die iconische kenmerken.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
Laatste Nieuws
- Holland Festival gaat voor... 29-04-2024
- Vredestein lanceert 'beestachtige'... 29-04-2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag... 28-04-2024
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing