Vredestein lanceert 'beestachtige' nieuwe zomerband in 3D
- Bureaus
- 29 apr 2024 @ 09:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieConcept
- 29 apr 2024 @ 09:30
- Peter van Woensel Kooy
In opdracht van Vredestein heeft EssenceMediacom, een onderdeel van GroupM, in samenwerking met StudioM – GroupM Creatives, een pan-Europese campagne gelanceerd ter introductie van de Vredestein Ultrac Pro zomerband. Zoals op het grootste DOOH-scherm van Europa.
Vredestein, groot speler in bandentechnologie, introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: 'The face of beauty, the heart of a beast'. De band vertegenwoordigt naar eigen zeggen de ultieme mix van kracht en elegantie in een revolutionair ontwerp en zet een nieuwe standaard in zomerbandinnovatie.
Om de band met een grote impact te introduceren, hebben de bureaus als startpunt gekozen voor de overname van het iconische High Impact 3D-scherm Piccadilly Lights in Londen, het grootste DOOH-scherm van Europa. 'Hier creëerden we een 3D-illusie van een verbluffende transformatie van de Ultrac Pro band in een krachtige panter, die de unieke mix van elegantie en kracht symboliseert. De 3D-video die voor Piccadilly Lights werd ontwikkeld, werd doorvertaald naar 70 verschillende assets, zodat de campagne in 8 Europese landen kon worden uitgerold. Door samen te werken met automotive partijen in verschillende markten en door een hyperlokale media-inzet wordt de eerder genoemde boodschap, "The face of beauty, the heart of a beast", van de Nieuwe Ultrac Pro versterkt', aldus EssenceMediacom.
Bijzonder aan deze campagne is volgens het bureau dat in een zeer korte periode een campagne hebben opgezet die in acht Europese landen is geactiveerd met een mix van Digital out of home, Social, Online video en Display advertising. 'Het zwaartepunt van de campagne ligt bij strategisch gekozen impactvolle DOOH-schermen met een groot bereik om daarmee de impact te maximaliseren', aldus Silvan Reinders, senior client manager bij EssenceMediacom. 'Alle creaties -waaronder 3D- zijn ontwikkeld door onze eigen StudioM specialisten in samenwerking met Artbox.'
Ton Coppus Manager Marketing Communications Vredestein Europe, vult aan: 'Deze indrukwekkende overname op het 3D-scherm van Piccadilly Lights toont onze toewijding aan innovatie en past perfect bij onze ambities om in Europa de nieuwe innovatieve Ultrac Pro band met een big bang te lanceren.'
(PvWK)
credits
opdrachtgever: Vredestein
bureau: StudioM – GroupM Creatives (Creatie), EssenceMediacom (Media)
in samengewerking met: Artbox, Katananga, Studio Make
doelstelling campagne: awareness voor nieuwe Ultrac Pro (productintroductie)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 3D EssenceMediacom
- Vredestein
- Ultrac Pro
- StudioM – GroupM Creatives
- Ton Coppus
- Vredestein Europe
- Silvan Reinders
- Piccadilly Lights
- DOOH
- Artbox
- autoband
- Manager Marketing Communications
- Amsteldijk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vijfde ‘Komt goed’- campagne:... 21-05-2024
- BZK roept Nederlanders op mee te... 21-05-2024
- Lemon Scented Tea trekt Jasper Duijf... 17-05-2024
- De marketingtransfers van week 20,... 17-05-2024
- ANWB promoot Private Lease via game... 17-05-2024
- Koekjesfabrikant Lotus Biscoff... 16-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing