Vredestein lanceert 'beestachtige' nieuwe zomerband in 3D

Vredestein lanceert 'beestachtige' nieuwe zomerband in 3D
  • Bureaus
  • 29 apr 2024 @ 09:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MediastrategieConcept

In opdracht van Vredestein heeft EssenceMediacom, een onderdeel van GroupM, in samenwerking met StudioM – GroupM Creatives, een pan-Europese campagne gelanceerd ter introductie van de Vredestein Ultrac Pro zomerband. Zoals op het grootste DOOH-scherm van Europa.

Vredestein, groot speler in bandentechnologie, introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: 'The face of beauty, the heart of a beast'. De band vertegenwoordigt naar eigen zeggen de ultieme mix van kracht en elegantie in een revolutionair ontwerp en zet een nieuwe standaard in zomerbandinnovatie.

Om de band met een grote impact te introduceren, hebben de bureaus als startpunt gekozen voor de overname van het iconische High Impact 3D-scherm Piccadilly Lights in Londen, het grootste DOOH-scherm van Europa. 'Hier creëerden we een 3D-illusie van een verbluffende transformatie van de Ultrac Pro band in een krachtige panter, die de unieke mix van elegantie en kracht symboliseert. De 3D-video die voor Piccadilly Lights werd ontwikkeld, werd doorvertaald naar 70 verschillende assets, zodat de campagne in 8 Europese landen kon worden uitgerold. Door samen te werken met automotive partijen in verschillende markten en door een hyperlokale media-inzet wordt de eerder genoemde boodschap, "The face of beauty, the heart of a beast", van de Nieuwe Ultrac Pro versterkt', aldus EssenceMediacom.

Bijzonder aan deze campagne is volgens het bureau dat in een zeer korte periode een campagne hebben opgezet die in acht Europese landen is geactiveerd met een mix van Digital out of home, Social, Online video en Display advertising. 'Het zwaartepunt van de campagne ligt bij strategisch gekozen impactvolle DOOH-schermen met een groot bereik om daarmee de impact te maximaliseren', aldus Silvan Reinders, senior client manager bij EssenceMediacom. 'Alle creaties -waaronder 3D- zijn ontwikkeld door onze eigen StudioM specialisten in samenwerking met Artbox.'

Ton Coppus Manager Marketing Communications Vredestein Europe, vult aan: 'Deze indrukwekkende overname op het 3D-scherm van Piccadilly Lights toont onze toewijding aan innovatie en past perfect bij onze ambities om in Europa de nieuwe innovatieve Ultrac Pro band met een big bang te lanceren.'
(PvWK)

credits
opdrachtgever: Vredestein
bureau: StudioM – GroupM Creatives (Creatie), EssenceMediacom (Media)
in samengewerking met: Artbox, Katananga, Studio Make
doelstelling campagne: awareness voor nieuwe Ultrac Pro (productintroductie)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken