Dutch Creativity Awards 2024: 100% grote winnaar
De Grand Prix én de Members Award gingen beide naar 100% (voorheen HALAL) die met “Culers del Món” (gemaakt i.s.m. Ambassadors, Nike, Patta, Paul Geusebroek) 7 Lampen wonnen (3x Brons, 3x Zilver, 1x Goud).
Nieuwe campagne Eurojackpot focust niet op winnen
Of je nu de jackpot wint of niet, ga als een winnaar door het leven. Dat is de boodschap van de nieuwe merkcampagne van Eurojackpot.
Echte verhalen in campagne Sanquin om bloeddonoren te werven
Achter elke bloeddonatie schuilen verhalen van échte mensen die donorbloed nodig hebben. In de nieuwe campagne van Sanquin om bloeddonoren te werven wordt een aantal van die verhalen weergegeven via drie krachtige korte films.
Warc Global Advertising Trends: Social piekt
Social media is wereldwijd gezien het grootste mediakanaal wat betreft advertentie-inkomsten. Volgens de laatste Warc Global Advertising Trends zullen deze in 2024 de 247,3 miljard dollar bereiken. ‘Meta alleen al is op weg om in 2025 alle wereldwijde lineaire tv in advertentie-inkomsten te overtreffen’, aldus Warc. Social oefent daarmee een enorme invloed uit op de manier waarop merken hun publiek bereiken.
Counter en ABCommunication gaan Beneluxwijde strategische samenwerking aan
Allround storytelling bureau Counter in Zaandam en het Belgische pr-bureau ABCommunication gaan strategisch samenwerken om merken in de Benelux te helpen met communicatie en pr.
Xite presenteert nieuwe merkidentiteit
Muziekvideoplatform Xite presenteert een nieuwe merkidentiteit. Met de nieuwe identiteit en positionering wil het platform de band tussen kijkers, artiesten en zichzelf versterken.
Het Vergeten Kind kiest voor Closed on Monday voor landelijke campagne
Stichting Het Vergeten Kind, dat zich inzet voor kinderen met een onveilige thuissituatie, kiest voor een landelijke campagne samen met Kamers met Aandacht voor het creatief-maatschappelijke bureau Closed on Monday.
All Day Nuts lanceert campagne voor ‘eerlijke nootjes’
All Day Nuts lanceert een campagne om Nederland kennis te laten maken met het verhaal achter het bedrijf en de nootjes die zij leveren. Het bedrijf zet zich al een paar jaar in voor verduurzaming van de productieketen. De campagne moet de naamsbekendheid verhogen en consumenten betrekken.
Marmot kiest Craftmore voor introductie nieuwe productlijn
Creative & digital agency Craftmore gaat aan de slag voor Marmot, outdoor uitrusting en kleding. De eerste opdracht is een nieuwe B2B campagne voor Marmots aanstaande productlijn.
Samsung en Basic-Fit maken Nederland en België gezonder
Samsung Electronics Benelux en Basic-Fit gaan samenwerken om jonge sporters te bewegen nog gezonder in het leven te staan. Sportievelingen kunnen straks in de Basic-Fit een gamified work-out doen met de Samsung Galaxy Space Squat.
Ideapreneurs aan de slag voor Gift a Tree
Ideapreneurs zijn begonnen samen te werken met Gift a Tree, een in het Verenigd Koninkrijk gevestigd bedrijf dat samenwerkt met liefdadigheidsinstellingen, bedrijven en particulieren om nieuwe bossen en bossen te genereren.
Polaroid roept Gen Z op het ‘echte leven’ vast te leggen
Polaroid, de uitvinder van de instant fotografie, is een wereldwijde TikTok creator campagne gestart waarin Gen Z opgeroepen wordt het ‘echte’ leven vast te leggen door de lens van ‘s werelds kleinste instant camera.
De marketingtransfers van week 18, 2024
Ondanks dat deze week is ingeklemd tussen Koningsdag en 5 mei en ook nog eens de eerste week van de Meivakantie is, zitten de marketeers, PR-personen en andere creatieven niet stil, helemaal niet als ze ergens hun al dan niet tijdelijke droombaan denken te vinden. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.
CBR kiest Partout Digital voor publiekscampagnes
Na een aanbestedingstraject heeft Partout Digital de aanbesteding van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) gewonnen om publiekscampagnes te gaan maken.
[longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad Men' leidt tot aardig naslagwerk
ARA-veteraan Fred Kolsteeg bracht een stevig werk uit over Nederlandse 'Ad Men'. Copywriter Jaap Toorenaar waarschuwde hem nog vooraf: 'Jij gaat schrijven over een onderwerp dat weinig mensen interesseert. Oude reclamekrijgers.' Zou het? Wij namen het boek door.
Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
Met de nieuwe ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne voor borrelplanken speelt Albert Heijn in op de vele vrije dagen in mei.
Geflipte campagne van BikeFlip
Met de nieuwe campagne ‘Dan ga je toch flippen!’, die vanaf deze week te zien is op diverse digitale kanalen en Out-of-Home, wil startup BikeFlip laten zien wat ze bieden: een abonnement op kinderfietsen, zodat die meegroeien met het kind.
EuroParcs en Feyenoord lanceren zomercampagne met Jan Boskamp
EuroParcs en Feyenoord lanceren een nieuwe zomercampagne, met oer-Feyenoorder en vertrouwd gezicht in eerdere EuroParcs campagnes Jan Boskamp in de hoofdrol.
Fairtrade Original zet focus op fusion
Fairtrade Original wil met een nieuwe campagne de merkbekendheid significant vergroten en een aantrekkelijke positie in het hoofd (en hart) van de doelgroep claimen.
Nieuwe campagne A.S.R. maakt duurzaamheid knuffelbaar
Verzekeraar A.S.R. laat in een nieuwe campagne zien dat duurzaam herstellen vaak efficiënter is dan vervangen én beter is voor het voor milieu.
Holland Festival gaat voor KesselsKramer
KesselsKramer is het nieuwe communicatiebureau van het Holland Festival. Na een selectieproces is besloten tot deze samenwerking die recht doet aan de vormgevingsgeschiedenis van het Holland Festival.
Vredestein lanceert 'beestachtige' nieuwe zomerband in 3D
In opdracht van Vredestein heeft EssenceMediacom, een onderdeel van GroupM, in samenwerking met StudioM – GroupM Creatives, een pan-Europese campagne gelanceerd ter introductie van de Vredestein Ultrac Pro zomerband. Zoals op het grootste DOOH-scherm van Europa.
Unox Soep in Zak positioneert zich als voedzame maaltijd
Met de nieuwe soepcampagne die per april van start is gegaan, wil Unox voortborduren op de merkcampagne ‘Het gevoel van thuis’ van begin 2024. 'Unox ís dé oplossing.'
Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
Op de kruising tussen de Vijzelstraat en Prinsengracht in Amsterdam stond op Koningsdag 27 april, Statiegeld Nederland (onderdeel van Verpact) met een donatiepunt voor statiegeldverpakkingen: de ‘Holle Dolle Donnie’.
De marketingtransfers van week 17, 2024
Ondanks de naderende meivakantie (niet op de redactie trouwens, wij zijn 24/7 keihard aan het werk) zijn er toch nog harde werkers die in hun nieuwe functie bij hun nieuwe werkgever nóg harder gaan werken. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.
Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
Na de enthousiaste en vooral indrukwekkende pitches van de zes shortlist kandidaten voor de SAN New Kids On The Block Accent 2023 bij Google Nederland in Amsterdam, hebben ruim 40 Vakjuryleden (SAN juryleden/adverteerders) en de NKOTB Hoofdjury waaronder MarketingTribune de volgende drie finalisten gekozen.
Kantar BrandZ Top 30: 'Booking.com meest waardevolle Nederlandse merk'
Het nieuwe Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands 2024-rapport is verschenen. Hieruit blijkt dat de totale waarde van de meest waardevolle Nederlandse merken met 10% gestegen. Booking.com is voor het eerst het meest waardevolle Nederlandse merk, dankzij een waardestijging van maar liefst 40% naar 16 miljard dollar.
Wanted: wielrennende of mountainbikende marketeers
Voor een nieuwe online rubriek is de redactie van MarketingTribune op zoek naar marketeers die in hun vrije tijd op de pedalen staan op de weg of in het bos. Dit is je kans om je sportieve hobby te combineren met je professionele expertise!
Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing: 'Durf te kiezen in plaats van te schipperen'
In aflevering 105 van de rubriek 'Mijn Marketing' is het woord aan Nicole van Lieshout, Communicatie & Brand Specialist bij Noordwijk Marketing. Met de ‘bollenstress’ bijna achter de rug heeft zij even tijd om onze vragen te beantwoorden: 'Ik probeer elke dag even de zee te zien.’
Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
Heinz lanceert de campagne ‘Helping reduce food waste since 1869'. De met AI gecreëerde visuals laten zien hoe fans van het ketchupmerk door de jaren heen voedsel eten dat anders (deels) zou zijn weggegooid. De OOH-campagne is alleen op 24 april te zien op schermen in Amsterdam.
Medewerkers Arag geven je de controle weer terug
Een juridisch conflict leidt tot hoge mate van onzekerheid en stress. In psychologische termen: ‘het verliezen van het gevoel van controle’. In de nieuwe campagne van Arag zie je daarom de wereld van de hoofdpersoon letterlijk op zijn kop staan.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vijfde ‘Komt goed’- campagne:... 21-05-2024
- BZK roept Nederlanders op mee te... 21-05-2024
- Lemon Scented Tea trekt Jasper Duijf... 17-05-2024
- De marketingtransfers van week 20,... 17-05-2024
- ANWB promoot Private Lease via game... 17-05-2024
- Koekjesfabrikant Lotus Biscoff... 16-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing