BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus op vrouwenvoetbal.

BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus op vrouwenvoetbal.
  • Content
  • 8 mrt 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded content

Falke van der Zander, Media Expert bij ING Nederland, en Stein Yntema, Senior Client Lead Brand Partnerships bij Talpa Network, verzorgen samen een van de presentaties tijdens het Branded Content Event. De titel van hun talk? ‘ING & Talpa Network over ongelijke kansen in het voetbal.’

De presentatie richt zich het succesvolle contentpartnership tussen ING en Talpa Network gericht op female empowerment in sport, met de focus op vrouwenvoetbal. ‘Tijdens de presentatie bespreken wij de gedetailleerde blik op de gebruikte strategieën, creatieve uitingen en meetbare resultaten. Ons doel is om mediaprofessionals met interesse in branded content te inspireren door het succesvolle samenspel tussen adverteerder en mediaplatform te laten zien.’

Ter kennismaking met de sprekers stelde de redactie Stein Yntema van Talpa Network enkele aanvullende vragen:
 

Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2024 en waarom?
Volgens mij is de grootste uitdaging… de aandacht van de consument grijpen, waar die op dat moment is. En dat wordt steeds moeilijker vangwege de dagelijkse stortvloed aan content. En het feit dat ons medialandschap enorm gefragmenteerd is. Een effectieve cross mediale mediastrategie, en idealiter, gepersonaliseerde content zijn key. Bij Talpa Network zijn de mogelijkheden wat dat betreft eindeloos. Zo kun je bij ons onder andere een radioactie, een podcastformat of een event omarmen. Maar ook Addressable TV inzetten, of door middel van text-to-speech heel snel actuele radiospots opnemen én inzetten. Het juiste verhaal op het juiste moment, bij de juiste doelgroep, daarmee maak je impact. 

Welke rol speelt AI in contenttoepassingen en speelt NL daar een voortrekkersrol in of moeten we over de grenzen kijken voor inspiratie?
AI ontwikkelt zich in een razend tempo en krijgt een steeds grotere rol in het dagelijkse leven. Ik gebruik het zelf ook steeds vaker ter inspiratie of bijvoorbeeld om een document samen te vatten. Ook op marketing en contenttoepassingen heeft het betrekking. Denk hierbij aan contentcreatie en automatisering, maar ook beeld- en spraakherkenning. Het is echt een belangrijk onderdeel aan het worden in onze business. Ook bij Talpa Network zijn wij hier druk mee bezig. Een voorbeeld dat ik net al noemde, text-to-speech, is een product waarbij we met gebruik van AI audio-spots produceren. Hiermee kun je ook supersnel inhaken op actualiteiten, weersverandering en locatie, ideaal voor marketeers!

Waarom moet marketingminnend Nederland naar het Branded Content Event komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jullie sessie?
Inspirerende cases, onderzoeken, ontwikkelingen en natuurlijk de live pitch. En als trouwe partner van dit event zijn ook wij dit jaar weer van de partij met een ijzersterke case die je niet wilt missen. Ons verhaal gaat over de ongelijke kansen voor vrouwen in het voetbal. Dit is een onderwerp wat breed maatschappelijk speelt en meer aandacht verdient. Samen met ING zijn wij deze uitdaging aangegaan, en hebben we dit in ons netwerk kunnen verwerken. Met prachtige resultaten als gevolg. Maar die… hoor je allemaal op 19 maart!

Het Branded Content Event editie 2024 vindt plaats in Media Plaza in Utrecht op dinsdag 19 maart 2024. Houdt brandedcontentevent.nl in de gaten voor het programma of - beter nog - scoor meteen een ticket voordat je achter het net vist!

Falke van der Zander is Media Expert bij ING Nederland en houdt zich bezig met het ontwikkelen van de mediastrategie en uitwerking met een focus op brand activation en sponsoring. Stein Yntema is Senior Client Lead Brand Partnerships bij Talpa Network en verantwoordelijk voor het opzetten van branded content en crossmediale campagnes. ‘Ik adviseer en ondersteun adverteerders met het behalen van hun marketing- en communicatiedoelstellingen door middel van onder meer strategisch media-advies en het uitdenken van een passend mediaplan.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken