Ziekenhuis lanceert wervingscampagne 'De baan van je leven'

Ziekenhuis lanceert wervingscampagne 'De baan van je leven'
  • Content
  • 12 apr 2024 @ 13:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft heeft de campagne ‘De baan van je leven’ gelanceerd met als doel nieuwe collega’s aan te trekken. De campagne draagt uit dat medewerkers van het ziekenhuis Graaf op de eerste plaats staan.

Eigen medewerkers spelen de hoofdrol in de campagne. In een film en andere online uitingen brengen zij met pakkende statements over het voetlicht waarom zij bewust kozen voor Reinier de Graaf en op welke manier hun werk voldoening geeft. ‘Aan je droombaan kun je werken’ is zo’n statement dat de werkcultuur bij ons ziekenhuis onderschrijft. Obstetrieverpleegkundige Milou Snijders legt uit: ‘Eigen inbreng is een belangrijke kernwaarde in ons ziekenhuis. Dat merk ik doordat er wordt geluisterd naar mijn ideeën en ik zeggenschap heb over mijn vak. Ik vind de kraam- en verloskundeafdeling de leukste afdeling om te werken. Door de eigen regie die ik ervaar, heb ik mijn droombaan gecreëerd.’

Tekort zorgpersoneel
Net zoals alle andere zorginstellingen in Nederland, kampen we met een enorme krapte aan personeel en de zorgvraag die op ons afkomt wordt door de vergrijzing steeds groter. Carina Hilders, bestuursvoorzitter van Reinier de Graaf: ‘‘De baan van je leven’ is meer dan een motto. Het is onze belofte aan huidige en nieuwe medewerkers. Om onze zorg toegankelijk te houden, investeren we in het gezond houden van onze medewerkers en aantrekken van nieuwe gemotiveerde medewerkers. Deze tijd vraagt om een nieuwe manier van werven. We moeten nog meer naar de mens kijken, dan naar openstaande vacatures. Wie ben jij, waar word jij blij van, waar liggen jouw talenten en hoe kunnen wij als werkgever meedenken naar een passende functie voor jou? Deze manier van (om)denken is nodig om het werk in de zorg aantrekkelijk te houden, ook voor jonge professionals.’

De campagne werd officieel afgetrapt met een inspiratiesessie voor medewerkers en de onthulling van billboards. 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken