The Drum over SXSW 2024
- Design
- 19 mrt 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingtechnologyInnovatieAI
- 19 mrt 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Van 8 tot 15 maart vond SXSW - South by Southwest - editie 2024 plaats. Namens The Drum was een reporter ter plaatse. Enkele van zijn bevindingen.
SXSW is een jaarlijks terugkerende happening - sinds 1987 - in Austin, Texas in de Verenigde Staten en wordt door creatieven uit de hele wereld bezocht. Er komt een breed scala aan onderwerpen voorbij waaronder nieuwe technologieën. Veel start-ups en technologiebedrijven zien SXSW als een gelegenheid om hun nieuwste innovaties te presenteren.
Het dominante thema dit jaar was - niet geheel verrassend - AI. The Drum: ‘Sommige experts beschouwen het als de gevaarlijkste uitvinding van de mensheid tot nu toe, terwijl anderen zeggen dat dergelijk apocalyptisch denken misleidend is en dat het voorkomen van de potentiële schade ervan net zo eenvoudig is als het omzetten van een schakelaar. Optimisten zeggen ondertussen dat het een nieuw gouden tijdperk van overvloed en vrije tijd voor de mensheid zal inluiden.’
Technologie-optimist
De oprichter en CEO van Dell Technologies Michael Dell noemt zichzelf ‘een grote technologie-optimist.’ Hij vindt AI slechts een nieuwe stap in de voortdurende drang van de mens naar technologische innovatie, die de mensheid kan helpen op bijvoorbeeld het gebied van gezondheid en veiligheid.’
Bezorgd tot zeer bezorgd
De minister van Buitenlandse Zaken van Colorado Jena Griswold is echter bezorgd tot zeer bezorgd. Zij sprak deze woorden uit tijdens de paneldiscussie Verkiezingen in het tijdperk van AI: de impact van nieuwe technologieën op de democratie, dat zich voor het grootste deel richtte op de toenemende aanwezigheid van deepfakes in het politieke medialandschap.
SXSW x leger
Ook de band van SXSW met het Amerikaanse leger maakte veel los. Rond de 80 artiesten, panelleden en sponsors trokken zich dit jaar terug uit protest tegen de sponsoring van het evenement door het Amerikaanse leger, dat ook de oorlog van de Israëlische regering in Gaza heeft gesteund. En sommige muziekartiesten die zich niet terug trokken gebruikten het festival als platform voor hun protest.
Het Britse TheDrum.com is een website en digitaal platform en richt zich op marketing, reclame, media, en technologie met als doelgroep professionals in de wereldwijde marketing- en communicatie-industrie. Lees hier het complete artikel. Het headerbeeld is uit 2023. De volgende editie vindt plaats 7-15 maart 2025; klik hier voor de presale.
Andere bronnen voor buitenlands marketingnieuws:
VERENIGD KONINKRIJK
The Drum
DUITSLAND
VERENIGDE STATEN
BELGIË
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing