Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms
- Design
- 9 apr 2024 @ 10:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 apr 2024 @ 10:40
- Sjaak Hoogkamer
Na de introductie van het vernieuwde merklogo zet Opel de volgende stap om de zichtbaarheid van het merk te versterken: de uitrol van een nieuwe corporate identity voor de Opel-retailers.
Met een frisse uitstraling voor het pand en de showroom worden klanten meegenomen naar een compleet nieuwe Opel-wereld, aldus Opel. De nieuwe bedrijfsidentiteit zorgt ervoor 'dat bezoekers de toekomst van het merk kunnen ervaren in een moderne omgeving die duidelijk de waarden van Opel weerspiegelt.'
‘De uitrol van het nieuwe concept voor de showrooms markeert een grote stap voorwaarts, zowel voor ons als voor onze retailers. Zij zijn de beslissende schakel tussen het merk en onze klanten en brengen de merkwaarden van Opel in de praktijk. Dat doen ze niet alleen door de presentatie van onze innovatieve modellen, maar binnenkort ook met een nieuwe, klantgerichte, moderne en representatieve uitstraling van de showroom,’ zegt Rebecca Reinermann, Vice President Marketing bij Opel. ‘Onze klanten bepalen natuurlijk zelf of en wanneer zij een retailer bezoeken. Maar ze komen daar sowieso steeds minder: klanten bezoeken de retailer nu gemiddeld nog maar één keer. Met de nieuwe huisstijl voor de Opel-retailers voelen klanten direct dat ze daar in goede handen zijn. Alles in het ontwerp stelt de klant centraal en maakt een eenvoudige en duidelijke interactie mogelijk.’
Elke zone heeft zijn eigen heldere functie. Het middelpunt van de showroom is puur en functioneel vormgegeven in helder Opel-geel. Deze zogenoemde ‘Discovery Hub’ is een loungeruimte met stoelen en banken waar klanten kunnen ontspannen en meer te weten kunnen komen over de digitale toekomst en het erfgoed van Opel. Ook de merkartikelen – van Opel-merkkleding tot praktische accessoires – kan de klant hier bekijken. De ‘Electric Corner’ laat zien hoe gemakkelijk elektromobiliteit is – mede dankzij de verscheidenheid aan oplaadmogelijkheden, van de wallbox tot en met de ‘Universal Charger’ die Opel aanbiedt.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe... 30-04-2024
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing