[Re:Style] Hyundai's nieuwe circulaire platform herdefinieert materialen en mode

[Re:Style] Hyundai's nieuwe circulaire platform herdefinieert materialen en mode
  • Food-en-retail
  • 26 okt 2023 @ 12:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InfluencermarketingShowroomtrafficActivatieMVOMarketing

Hyundai Motor heeft met een spectaculair event in Amsterdam 'Re:Style' in Europa gelanceerd, een nieuw circulair platform voor circulaire economie. De start van het platform omvat een samenwerking tussen Hyundai en de wereldberoemde ontwerper Jeremy Scott, die moet uitgroeien tot een circulair economisch podium.

Dit podium beoogt Europeanen te inspirereren voor een meer bewuste toekomst te kiezen.

Tijdens de presentatie in de Kromhouthallen aan het IJ te Amsterdam Noord, dalen uit blokvormige hoezen acht haute couture creaties neer die Scott heeft ontworpen met materialen uit Hyundai's. Zo wordt een jurk bijeen gehouden door een wieldop en zijn gespen van het automerklogo gemaakt. Achterlichten keren op een andere jurk terug als epauletten, electrische snoeren vormen een galajurk die je wilt opeten, als waren het dropveters. In de ruimtes voor de plek van de show wordt tegelijkertijd aandacht besteed aan eerdere circulaire kledinglijnen, die al sinds 2019 door Hyundai worden gesponsord.

Gasten, VIPS, influencers uit heel Europa, Hyundai-medewerkers en vakmedia zoals MarketingTribune, werden voor het event aangevoerd met een 'shuttledienst' die uit de nieuwste e-types van het merk blijkt te bestaan. Twintig nagelnieuwe witte bolides staan in slagorde klaar voor de terugtocht rond middernacht. Perfect geschudde cocktails en Koreaanse sushi geserveerd via een rondrijdende Hyundai-robot completeren het beeld. Robotica zijn er ook in een compleet geautomatiseerde bar en bij de entree, waar de beroemde robothond van Boston Dynamics in 'levende lijve' aanwezig is op de rode loper. Hij spreekt Nederlands, gaat althans liggen en geeft pootjes als uw reporter daarom vraagt.

Na de show houdt Scott persoonlijk een kort dankwoord. Dan start een ingevlogen Koreaanse vrouwelijke DJ een pittig beukend feest in de donkere hangar. De blokvormige hoezen worden van binnenuit omgetoverd in LED-schermen, waardoor artwork doorspekt met subtiele beelden duidelijk maken dat 'Hyundai supports art & sustainability.' En: 'welkom in het nieuwe [Re:Style]-tijdperk.'

'Van het hergebruiken van airbags en veiligheidsgordels van oude auto's tot het recyclen van plastic flessen, suikerriet, graan en olie, krijgt alles wat anders zou worden weggegooid een nieuw leven. Deze stoffen en materialen worden opnieuw bedacht als nieuwe draden, accessoires, zakken of als objecten die dienen als een bron van inspiratie. De samenwerking met Scott binnen Re:Style gaat verder dan de wereld van de mode. Deze dient als een krachtige campagne die met opzet is ontworpen om bewustwording te creëren over het belangrijke vraagstuk van Sustainability en benadrukt het onwrikbare engagement van het platform voor positieve verandering en duurzaamheid', licht het automerk toe.

Hyundai Re:Style in een notendop
De creatieve essentie achter Re:Style 2023 gaat verder dan woorden, het is een beweging die tot doel heeft mensen wereldwijd te inspireren stelt Hyundai anno 2023. 'Nu in zijn vierde jaar, streeft Re:Style 2023 ernaar om de reikwijdte van het platform uit te breiden en individuen aan te moedigen om bestaande stereotypen uit te dagen. In overeenstemming met het merkvisie van het bedrijf, "Vooruitgang voor de mensheid", vertegenwoordigt Re:Style het engagement van Hyundai om gesprekken te starten over verspilling en uitputting van hulpbronnen door het maximaliseren van het gebruik, hergebruik en recycling van producten en materialen. Binnen de Hyundai's CSV (Creating Shared Value, red.) strategie valt Re:Style onder de pijler "circulaire economie", waarbij materialen en afval nieuw leven worden ingeblazen op weg naar een duurzamere toekomst.'

Met dit in gedachten worden onder het label naar eigen zeggen producten ontworpen met een langere levensduur en worden materialen van Hyundai voortdurend hergebruikt of een nieuwe bestemming gegeven. 'Re:Style is daarmee goed voor het milieu en bevordert ook een milieuvriendelijke en innovatieve aanpak en en technologieën. Zo creëren we tevens banen in de recycling- en remanufacturing-industrie, terwijl ook innovatie en duurzame groei wordt gestimuleerd. De oprichting van Re:Style als een platform in Europa markeert een belangrijke mijlpaal voor Hyundai en bevestigt de keuze van ons bedrijf voor upcycling, milieubewustzijn en innovatie.'

Dagvullend programma
Overdag hadden Hyundai-medewerkers van een aantal grote afzetmarkten in Europa in Capital C Amsterdam al een bijbehorend programma meegemaakt. Er was een Re:Design-lunch georganiseerd met met Diana Kloster, een Re:Purpose Workshop geleid door Maria Cornejo en er waren 'Re: Charge-activiteiten' waarbij onder andere de nieuwe KONA Electric, IONIQ 6 en IONIQ 5 van het automerk van binnen te bekijken waren. Meer info over het merk vind je hier.
(PvWK)

BEELDEN VAN DE SUSTAINABLE COLLECTIE JEREMY SCOTT

(foto's Hyundai)

SFEERBEELD HYUNDAI RE:STYLE PARTY

(foto's: PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken