Suzanne Vredevoort van Livera: 'Het was tijd om het imago van Livera aan te pakken'

Suzanne Vredevoort van Livera: 'Het was tijd om het imago van Livera aan te pakken'
  • Food-en-retail
  • 18 okt 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketing

Suzanne Vredevoort is Marketing & Buying Manager bij lingeriemerk Livera, dat recent een nieuwe communicatiestrategie lanceerde: ‘Schaamteloos jezelf’. 'Schaamteloos jezelf ontdekken staat voor eens ongeremd voor jezelf kiezen. Bij Livera hoef je jezelf niet te verantwoorden.' Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

IN HART EN NIEREN INKOPER
Ik werk alweer elf jaar voor Livera en daarvoor ruim twaalf jaar voor Hema, dus in die zin ben ik trouw en loyaal aan een merk. Ik ben getrouwd, moeder van twee prachtige boys. In hart en nieren ben ik een echte inkoper en zo ben ik ook mijn carrière begonnen. Ik hou enorm van fashion en interieur. Bij Livera ben ik begonnen als inkoopmanager, maar twee jaar geleden had ik zin in een nieuwe uitdaging. De collecties hadden een enorme groei doorlopen en ik vond het tijd om de marketing, en vooral het imago van Livera, aan te pakken. Sinds 1 januari 2022 ben ik de uitdaging aangegaan en ben nu dus verantwoordelijk voor zowel de inkoop als de marketing bij Livera.

WHAT’S NEW?
1 oktober 2023 hebben we met veel trots een nieuwe marketing- en communicatiestrategie gelanceerd: Schaamteloos jezelf! Een geweldige kapstok voor creativiteit, waar we als Livera een statement mee kunnen maken, omdat zoveel vrouwen zichzelf hierin herkennen. Bij een rebranding hoort ook een nieuw logo. Alles bij elkaar een prachtige upgrade voor het merk Livera.

NAJAARSPLANNEN
Ik ben enorm benieuwd hoe onze nieuwe brandmovie aanslaat, want Schaamteloos jezelf gaan we vanaf najaar 2023 overal laden. De eerste reacties zijn veelbelovend. Het geeft zo goed weer waar we voor staan. De echtheid spat ervan af.

BUREAUS
We werken met veel bureaus samen, waarin we echte partnerships zoeken, zoals Abovo, So PR en ons marketing- en reclamebureau Popcornbrain.

MARKETINGHELD
Ik heb niet één specifiek persoon in gedachten, maar ik vind bepaalde merken qua marketing wel heel inspirerend, zoals bijvoorbeeld hoe Apple een bepaalde behoefte heeft gecreëerd. Ook Rituals vind ik een sterk Nederlands merk, waarbij alles qua uitstraling klopt en waar iedereen terecht kan, of het voor jezelf is of als cadeau voor een ander. En tot slot Tony’s Chocolonely; hoe een klein bedrijf groot is geworden en een echt voorbeeld in verduurzaming. Wij halen hier veel inspiratie uit.

MARKETINGUITDAGING
De consument geïnspireerd en in beweging houden. En continu op de hoogte blijven van wat er speelt binnen je doelgroep. Behoeften kunnen veranderen en de tijdgeest en maatschappij spelen hier ook een belangrijke rol in.

AI
AI is rationeel en Livera is juist een weg ingeslagen waarbij alles draait om echtheid, authenticiteit, gevoel en emotie.

A-MERKEN IN JE BOODSCHAPPENKAR
Coca-Cola en Lays; dat zegt meteen iets over mijn guilty pleasures haha.

MOOIE MARCOM
Zeeman: verrassend, altijd herkenbaar, mooi Nederlands bedrijf.
Chanel: tijdloos, maar altijd inspirerend.
Heineken: wereldwijd, waar we allemaal toch een beetje Nederlandse trots bij voelen.
Nike: maatschappelijk en fashion; een knappe combinatie.

MINDERE MARCOM
Ik erger me enorm aan buitenlandse commercials die een Nederlandse voice-over hebben gekregen. Misschien efficiënt en goedkoop, maar zo komt het dan ook over.

MOOIE MARKETING
Marketinguitingen van een merk moeten in alle opzichten corresponderen, zodat het voor de klant begrijpelijk is. Wat je communiceert en visueel maakt, moet kloppen.

MINDERE MARKETING
Banken/leningen en telecommarketing. Dat komt wellicht ook omdat het product me minder aanspreekt. En wasmiddelenreclames vind ik echt verschrikkelijk. Het inspireert me allemaal niet.

MEDIACONSUMPTIE
De inspirerende en herkenbare content van Linda. Het sluit goed aan bij wat er in de maatschappij speelt binnen de doelgroep waar we ons als Livera op richten.

ONTSPANNING
Ontspannen is een uitdaging voor mij. Ik ben ondernemend en perfectionistisch en de maatschappij vraagt veel van werkende ambitieuze moeders. Ik probeer rust te vinden in de kleine dingen door tijd te besteden aan de kinderen, lekker eten met vrienden en sporten.

TALENT BINDEN
Ons bedrijf, kantoor en onze winkels zijn een schaamteloze zone voor onze klanten, maar ook voor ons personeel. Onze open en betrouwbare cultuur helpt daarbij.

GUILTY PLEASURES
Toch weer iets nieuws kopen, terwijl ik oprecht wil verduurzamen en dus minder zou moeten kopen.

OVER 10 JAAR
Ik droom ervan om dan een rustiger leven te leiden en het liefst in een warm klimaat. Dan heb ik wel nog wat stappen en keuzes te maken, maar met tien jaar heb ik nog even!

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Nicole Bekkers van FC88

Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken