Al meer dan 500 kinderen melden zich voor rvc De Koffiejongens

Al meer dan 500 kinderen melden zich voor rvc De Koffiejongens
  • Food-en-retail
  • 16 apr 2024 @ 11:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Koffiejongens vindt het tijd om de volgende generatie écht serieus te nemen en ze bij volwassenen aan tafel te zetten. Ze blijken niet de enigen. In één weekend kwamen er meer dan 500 aanmeldingen van kinderen binnen.

Afgelopen weekend introduceerde De Koffiejongens een nieuwe manier van zakendoen. De duurzame koffiepionier zette een vacature uit voor de Raad van CommissarisJES. Het idee: kinderen tussen de 8 en 12 jaar oud nemen plaats in het controlerende adviesorgaan van De Koffiejongens en krijgen hiermee automatisch een stem met betrekking tot thema’s als duurzaamheid, ondernemerschap en bedrijfscultuur.

De Koffiejongens doet het graag nét even anders en vindt het tijd om de volgende generatie écht serieus te nemen door ze bij volwassenen aan de vergadertafel te zetten. Kinderen op bedrijfsniveau laten meepraten, dat is het idee. De groene koffie-pionier stelt zodoende de allereerste officiële Raad van Commissarisjes aan; een controlerend adviesorgaan, bestaande uit kinderen tussen de 8 en 12 jaar oud. Alle kinderen die zich vóór 3 mei aanmelden, mogen lid worden van de Raad en krijgen hiermee automatisch een stem met betrekking tot thema’s als: duurzaamheid, ondernemerschap en bedrijfscultuur binnen De Koffiejongens.

CEO Bart Dingjan 9zie foto boven) is positief verrast: ‘We wisten niet waar we met deze onconventionele move op moesten rekenen. We riepen gekscherend: ‘Als het moet huren we een stadion af’, maar met 20 aanmeldingen waren we al ongelooflijk blij geweest.’

Dat er straks meer dan 500 kinderen meepraten over de toekomst van De Koffiejongens is fantastisch nieuws, en de teller loopt nog door. Dingjan: ‘De toekomst in handen van de toekomst, dat is het achterliggende idee.'

De gigantische hoeveelheid aanmeldingen is een duidelijke bevestiging dat kinderen graag mee willen praten en ik kan niet wachten om te horen wat ze te zeggen hebben

Wat dat precies gaat zijn, zal duidelijk worden tijdens de Grote Kindervergadering die De Koffiejongens in het najaar organiseert. De uitkomst van deze vergadering en de actiepunten die hieruit voortvloeien, worden meegenomen in het impactrapport dat De Koffiejongens eind 2024 wereldkundig maakt. Dingjan: ‘Het doel van deze samenwerking is een nog snellere vooruitgang naar een duurzame toekomst voor de volgende generatie. Het voelt voor ons logisch om verantwoording af te leggen aan die generatie en samen te werken aan een wereld die zij erven.’

De Koffiejongens is een duurzaam, Nederlands abonnementsmodel voor koffiecups. Het bedrijf werd in 2016 opgericht door Walter Morriën en Corné van Drogenbroek.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken