Ster realiseert 201 miljoen euro in 2023, verwacht minder
- Media
- 30 apr 2024 @ 09:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 apr 2024 @ 09:08
- Michiel van Zaane
Ster heeft in 2023 een bedrag van ruim 201 miljoen euro gerealiseerd met de verkoop van advertentieruimte op de kanalen van de landelijke publieke omroep. Dat is 26,1 miljoen meer dan verwacht. De Stichting verwacht in de toekomst slechtere resultaten.
De opbrengst van de reclameverkoop gaat naar het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Ster draagt al decennialang gemiddeld 200 miljoen euro per jaar af aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Sinds de beperkingen van voormalig minister Slob, waarmee onder meer werd besloten om de verkoop van de online reclameruimte bij de publieke omroep te beperken, staat deze bijdrage onder druk.
Frank Volmer, algemeen directeur van Ster: ‘We zijn trots dat we over 2023 opnieuw een mooie bijdrage voor de publieke omroep hebben kunnen realiseren, maar maken ons ook zorgen. We zien dat de lineaire kijk- en luistertijd daalt en kunnen dat door de maatregelen van Slob niet compenseren met de groei van online mediagebruik. Als dit niet verandert, zal afgelopen jaar naar verwachting het laatste jaar zijn dat Ster een bedrag boven de 200 miljoen euro kan afdragen en zal de omzet op termijn dalen naar 150 miljoen euro. Terwijl we op termijn 250 miljoen kunnen afdragen als de maatregelen van Slob worden teruggedraaid en we de mogelijkheden binnen wet- en regelgeving volledig benutten. Een belangrijke som geld in een tijd van economische uitdagingen.’
Het complete jaarverslag van Ster over 2023 is hier te vinden.
Afbeelding: ©Ster.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- resultaat
- reclame
- jaarverslag
- Ster
- kijktijd
- lineaire tv
- Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: mogelijk nadelige gevolgen... 17-05-2024
- MMA waarschuwt tegen btw-verhoging... 17-05-2024
- AMMA Awards 2024: Dentsu Mediabureau... 17-05-2024
- Warc Global Advertising Trends:... 08-05-2024
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even... 08-05-2024
- Audioreclamebestedingen stijgen 10,207-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing