KLM zet AI in voor 'reisinspiratie' op platform Ask Atlas

KLM zet AI in voor 'reisinspiratie' op platform Ask Atlas
  • Online
  • 3 apr 2024 @ 09:08
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

KLM lanceert op 3 april 2024 het platform Ask Atlas, dat (potentiële) reizigers op basis van AI moet helpen met reisinspiratie. Het nieuwe platform van de luchtvaartmaatschappij gaat gefaseerd live in 40 landen en in 12 talen.

Ask Atlas helpt de reiziger op een intuïtieve manier aan reisinspiratie op maat. Met meer dan 60.000 door AI gegenereerde reistips moet het platform copiloot voor reizigers worden om bestemming op basis van persoonlijke reisbehoeften te ontdekken. Ask Atlas is daarmee de eerste in haar soort. Fabiënne Aertse, Campaign Marketing Manager KLM: ‘KLM staat bekend om haar hoogwaardige en meeslepende reiscontent. Met behulp van generative Ai zetten we nu een grote stap in de personalisatie daarvan. Het digitale magazine iFly KLM heeft onze reizigers jarenlang redenen gegeven om op reis te gaan, bij Ask Atlas gaat het echt om 'jouw’ redenen om te gaan reizen. Het is het begin van zeer persoonlijke content, waardoor er voor iedereen iets te ontdekken valt.’

Het platform is ontwikkeld door Ace Ai Studio en digitaal bureau Born05. Sjors van Hoof, Head of Ace Ai Studio: ‘KLM is een pionierend merk en altijd een voortrekker geweest in het omarmen van nieuwe technologieën. Ask Atlas is de reisinspiratie van de toekomst. Met behulp van AI kan KLM content campagnes op topniveau doen; we maken de veelzijdigheid en omvang van de content behapbaar, persoonlijk en merkgebonden. Een mooie en concrete toepassing van generatieve AI.

Born05 en KLM werken ruim 15 jaar samen, waarbij onder andere iFly Magazine, het digitale reismagazine van KLM, werd ontwikkeld. ‘Ons doel is om potentiële reizigers intuïtieve keuzes te laten maken, middels fraaie content. De aanbevolen bestemmingen moeten persoonlijk voelen en verrassen, en de gehele experience moet een feest zijn om te gebruiken’, voegt Timo Wilbrink, creative director bij Born05, toe.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken