Orange verandert vrouwelijk WK team in dat van mannen

Orange verandert vrouwelijk WK team in dat van mannen
  • Sponsoring
  • 5 jul 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AnimatieStorytellingWK Voetbal

'Dit gaat veel prijzen winnen', zegt iedereen die de film ziet. Inmiddels ook trending topic op Twitter onder vakgenoten: onder het motto 'La Compil des Bleues' zet Orange voetballiefhebbers op het verkeerde been.

De film van bureau Marcel uit Parijs toont twee teams die een opmerkelijk goed potje voetbal laten zien. Je denkt wel: 'er is iets'. Hun figuur, de bewegingen van de 'mannelijke' voertballers? Maar spectaculaire goals! Dan komt de ontknoping. Het blijkt een promotie van het aanstaande WK vrouwenvoetbal. Een staaltje van ongekende Photoshop en Dall-E. Net zo leuk toch? Of moeten het dan eerst mannen zijn? Oordeel zelf. In het venster hieronder de korte toelichting. Klik hier om de oorspronkelijke XL commercial van Orange -die nu viraal gaat- te bekijken.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken