Heineken hoofdsponsor 10e editie Sail 2025

Heineken hoofdsponsor 10e editie Sail 2025
  • Sponsoring
  • 16 apr 2024 @ 09:57
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Amsterdamse bierbrouwer wordt officieel hoofdsponsor van het grootste evenement van Nederland dat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.

Amsterdam staat dan vijf dagen lang in het teken van verbroedering op en om het water en verwelkomt meer dan 800 schepen, crewleden en ruim twee miljoen bezoekers vanuit heel de wereld. Zij komen samen om de nautische historie met elkaar te vieren; wereldbeelden uit iedere windstreek komen samen op het IJ.

‘Een samenwerking die past als een jas,’ aldus Els Dijkhuizen, marketingdirecteur van Heineken Nederland. ‘Al anderhalve eeuw zijn we brouwer van gezelligheid en leverancier van plezier. We geloven dat je de beste momenten met elkaar beleeft en Sail 2025 is bij uitstek hét moment om samen met elkaar te genieten. Bovendien is Heineken partner van het eerste uur, we waren er in 1975 ook al bij en alle edities van het vrij toegankelijke evenement die daarop volgden. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Heineken van de partij is en kunnen niet wachten de zeilen te hijsen.’

Heineken zet tijdens Sail 2025 in op verbinding en trekt hierin op met retail en horecapartners en levert een actieve bijdrage aan de events en feesten die er worden georganiseerd. Met speciale aandacht voor duurzaamheid en verantwoord alcoholgebruik. Want waar of wanneer er ook geproost wordt; er zal altijd een keuze zijn in met of zonder alcohol. Heineken 0.0 zal alom vertegenwoordigd zijn, passend bij het nautische karakter van het grootste evenement van Nederland. 

Sail 2025 kent een extra feestelijk tintje omdat de hoofdstad dan ook de 750e verjaardag viert. In 1975 werd Sail voor de eerste keer georganiseerd ter ere van de 700e verjaardag van de hoofdstad. In 2020 kon Sail in verband met de pandemie niet doorgaan, daardoor werd de tiende jubileumeditie doorgeschoven naar 2025.

‘Het thema van Sail 2025 is United by Waves: vanuit alle windstreken ontvangen we schepen, bemanningen en bezoekers. Het is daarom geweldig dat Heineken, als partner van eerste uur, wederom aan boord stapt. En daarmee mede mogelijk maakt dat SAIL ook 50 jaar later nog steeds vrij toegankelijk is voor onze bezoekers. Bovendien werken we samen op allerlei inhoudelijke thema’s zoals veilig varen tijdens Sail 2025,’ aldus Mitra van Raalten, algemeen directeur Sail. 

Op de foto boven: Mitra van Raalten (l.) en Els Dijkhuizen

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken