Biografie We are champions for meaningful progress, helping our clients to win, keep and grow their best customers. With best-in-class services and solutions in media, CXM, and creative, we operate in over 145 markets worldwide with more than 48,000 dedicated specialists.
dentsu
[column] Dentsu Café: oplossingen op maat voor een landschap in de steigers
Recent vond de vijfde editie van Dentsu Café plaats. Klanten en relaties weten de weg naar deze reclame-‘Ted Talks’ te vinden, waarop sprekers van Dentsu, Merkle, en Dentsu Creative deze editie optraden. Er werden bovendien scherpe vragen gesteld, schrijft strateeg Jip van de Meent. Hier haar verslag.
[column] Eej Aai
U wordt vast ook dagelijks door een vakgenoot gewezen op de toekomst die eej aai ons gaat brengen. U kunt uw Linkedin tijdslijn niet openen of een expert vertelt u wat u met al die eej aai mogelijkheden allemaal kan doen. Helemaal met generatieve eej aai. Terecht?
[column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om planning op attentie
De economie groeit weer en de enorme inflatiecijfers van de afgelopen 2 jaar zijn teruggedrongen. Toch stijgen de kosten voor inkoop reclame in 2024 nog fors. Wat is hier aan de hand? En hoe moeten adverteerders koersen in de huidige marktsituatie om hun klanten op een kostenefficiënte manier te blijven bereiken? Maurice Neeskens van Dentsu Benelux gaat er op in.
[column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar adverteerder is de winnaar
Met de aankondiging van de samenwerking tussen Viaplay en Talpa wordt een volgende stap in consolidatie van het medialandschap zichtbaar. Na het mislukken van de fusie tussen RTL Nederland en Talpa Network is deze laatste naarstig op zoek naar andere samenwerkingen om het hoofd boven water te kunnen houden.
[column] Radio 2 slaat competitie KO met Top 2000
December is traditioneel gezien een drukke maand bij verschillende radiozenders. Sky Radio wordt omgetoverd tot ’The Christmas Station’, Radio 10 knalt uit de speaker met de top 4000, 3FM probeert zoveel mogelijk geld op te halen met Serious Request en Qmusic probeert de luisteraar vast te houden met de Q Escape room. Dit alles wordt traditioneel afgesloten met de hitlijst van het jaar de NPO Radio 2 Top 2000.
The Pace of Progress - Dentsu 2024 Media Trends
Vandaag publiceert Dentsu haar jaarlijkse mediatrends rapport: ‘The Pace of Progress - Dentsu 2024 Media Trends’. Het nieuwe rapport belicht tien belangrijke katalysatoren van verandering binnen de media-industrie die volgens de onderzoekers het tempo van de vooruitgang zullen bepalen voor merken over de hele wereld.
[column] Uitgesteld kijken als gamechanger - kijkcijfers veranderen compleet
Kijkend naar de nieuwe zondagavondprogrammering komt een baanbrekende nieuwe methode van het meten van de kijkcijfers in beeld, inclusief uitgesteld kijken. Danique van der Meijs, senior AV Media specialist Dentsu, deelt de insights. 'De cijfers veranderen compleet.'
[column] Miljoenendans: DPG spekkoper door extra FM frequentie
Na maanden lang afwachten is er eindelijk een uitslag bekend van de FM Frequentie veiling. Waar er een mogelijkheid was tot een aardverschuiving in het radiolandschap, valt dit enigszins mee. Zeven van de negen kavels worden ingevuld door bestaande merken. Slam! en Sublime verliezen de FM rechten en mogen door op alternatieven zoals DAB+ en Online. Deze plaatsen in het landschap worden vervangen voor een extra zender van DPG en de verrassende nieuwkomer Financial News Radio.
- AlgemeenNieuws JONGERENICONEN 2025 - POV: 'Geef me...Nieuws SAN breidt ABC jury uitNieuws Vierdaagse Nijmegen blijft nationale...Weblog [column] 'Blokker is het perfecte...Nieuws Onderzoek: CEO verwacht dat AI...Nieuws KPN's 'Piece of me'-case wint Grand...
- B2BNieuws ‘What Matters 2025’-trendrapport:...Nieuws De marketingtransfers van week 50,...Nieuws Nederlandse missie SXSW 2025:...Nieuws AI-trends 2025: de AI-generatie en...Nieuws Brancheverenigingen: marketinggids...Weblog [column] LinkedIn biedt als...
- BureausNieuws [interview] ADCN herontdekt kracht...Weblog [column] In alle eerlijkheid...Nieuws John Meulemans partner bij Hibou...Nieuws Abovo Maxlead neemt DASE Analytics...Nieuws Retailmediarevolutie: De hype voorbijWeblog [column] Creativiteit heeft geen...
- ContentmarketingNieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...Nieuws Interview: Van saaie snijboon tot...Nieuws Interview: 'Jongeren willen geen...Nieuws Interview: Hema verovert TikTok met...Weblog [column] De klantreis: jeuk- of...
- DesignNieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...Nieuws PostNL lanceert decemberzegels met...
- Food en RetailNieuws [onderzoek] 'Tien procent meer vraag...Nieuws Mora mikt op feestdagen met...Nieuws Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan...Nieuws Unilever verkoopt merk Conimex aan...Weblog [column] foodexpert Elody de Vries:...Nieuws Joyce Bierman (AH) over foodtrends...
- MediaNieuws Peter Contant ontvangt LOF d’Or...Nieuws Magna: Digitale media blijven de...Nieuws AMMA Awards 2025: tijdloos sterk...Nieuws Mediahuis: lancering Mediahuis RaaktNieuws Artsen zonder Grenzen:...Nieuws Samen kijken versterkt impact van...
- Online MarketingWeblog [column] The power of women in...Nieuws [branded content] Belangrijke online...Nieuws Gen Z en Millennials verkiezen de...Weblog [column] SearchGPT: de nieuwe...Nieuws Onderzoek Visa: 31% online shoppers...Nieuws Waarom de huidige...
- SponsoringNieuws RTL partner SAIL 2025Nieuws KPN is wederom hoofdsponsor van SAIL Nieuws Line-up Vrienden van Amstel is bekendNieuws Picnic titelpartner van wielerploeg...Nieuws Energiedirect en PSV brengen negende...Nieuws Eredivisie wordt VriendenLoterij...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- KPN's 'Piece of me'-case wint Grand Euro Effie
- JONGERENICONEN 2025 - POV: 'Geef me de ruimte'
- [column] 'Blokker is het perfecte voorbeeld van hoe het niet...
- Marjolein Montijn-Groenendijk nieuw bestuurslid PvKO
- De marketingtransfers van week 50, 2024
- Onderzoek: CEO verwacht dat AI steeds meer banen gaat vervangen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox: