DDMA viert jubileum, Janssen ontvangt Carel Rog Penning
- B2b
- 29 nov 2024 @ 10:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 nov 2024 @ 10:47
- Sjaak Hoogkamer
DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, bestaat 20 jaar en vierde dit jubileum in Amsterdam.
Bij deze gelegenheid blikte directeur Judith Oude Sogtoen terug op de ontwikkelingen in het marketingvakgebied en DDMA in de afgelopen 20 jaar. Daarnaast reikte bestuursvoorzitter Noor Cloo de tweede Carel Rog Penning uit aan oud-directeur Diana Janssen wegens haar verdiensten voor het vak.
De wortels van DDMA gaan terug naar 1981, toen het Direct Marketing Instituut Nederland (DMIN) werd opgericht, later omgedoopt tot DMSA. In 2004 maakte DDMA haar officiële start als Dutch Dialogue Marketing Association, met destijds spam, direct- en telemarketing als belangrijke thema’s. Door technologische en maatschappelijke veranderingen ontwikkelde de organisatie zich verder, met in 2010 een herpositionering naar de Data-Driven Marketing Association. Hiermee omarmde de vereniging een bredere focus op het vakgebied.
De afgelopen jaren is DDMA uitgegroeid tot een vereniging gericht op de toekomst. Commissies, zoals die van Data, Decisions & Engagement, Artificial Intelligence, Conversational AI en Social Media, weerspiegelen volgens de vereniging ‘de voortdurende evolutie van de marketingwereld.’
Judith Oude Sogtoen, directeur DDMA: ‘DDMA kijkt niet alleen terug, maar ook vooruit. Met een sterke focus op innovatie, duurzaamheid en verantwoorde marketing blijft de organisatie een onmisbare gids voor haar leden. Het jubileumjaar markeert een moment van reflectie én ambitie, waarmee we laten zien dat DDMA klaar is voor de uitdagingen en kansen van de toekomst.’
Diana Janssen ontvangt Carel Rog Penning
Noor Cloo, bestuursvoorzitter van DDMA, reikte de Carel Rog Penning uit aan oud-directeur Diana Janssen als erkenning voor haar jarenlange inzet voor de sector. Janssen was directeur van DDMA van 2006 tot 2023 en heeft in deze tijd een cruciale rol gespeeld in de groei van de vereniging en de ontwikkeling van data-driven marketing in Nederland. Onder haar leiding heeft DDMA zich gepositioneerd als belangrijke belangenbehartiger voor de marketingsector. Daarnaast heeft zij ethiek en de maatschappelijke verantwoordelijkheid die we als sector dragen als het gaat om data en marketing op de kaart gezet.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 47, 2024
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen op veranderende identiteit...
- Column Hoe ga je viral op LinkedIn?
- Hoe Mediahuis miljoenen klantinteracties personaliseert met...
- D&IN publiceert protocol datalekken
- Marketingtrends 2025: AI-snippets, TikTok-search, minder dure...
Laatste Nieuws
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024
- Marketingtrends 2025: AI-snippets,... 29-11-2024
- D&IN publiceert protocol datalekken 28-11-2024
- Hoe Mediahuis miljoenen... 28-11-2024
- De marketingtransfers van week 47,... 22-11-2024
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen... 19-11-2024