Aidsfonds lanceert de Ver-van-je-Bedshow

Aidsfonds lanceert de Ver-van-je-Bedshow
  • Bureaus
  • 29 nov 2024 @ 11:15
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de Ver-van-je-Bedshow wil Aidsfonds, in aanloop naar Wereld Aids Dag op 1 december, de impact van hiv en aids dichterbij brengen.

De activatie is in samenwerking met Gardeners ontwikkeld en uitgevoerd.

Met BN’ers, experts, ervaringsdeskundigen, lhbtiq-activisten en vrijwilligers het twintig meter lange bed in duiken en het gesprek voeren over hiv en aids: dit kon op donderdag 28 november op het Museumplein in Amsterdam.

Ondanks dat hiv en aids in Nederland niet meer als een groot probleem worden gezien, stierven er in 2023 nog 630.000 mensen wereldwijd aan de gevolgen van aids. Onnodig volgens de organisatie, want onze generatie heeft wel de kennis en middelen in handen om de aidsepidemie te stoppen, maar veel mensen worden hiervan uitgesloten vanwege discriminatie, armoede of criminalisering. Denk aan de pijnlijke ontzegging van zorg op basis van seksualiteit, anti-LHBTQI+ wetten of het gebrek aan de juiste voorlichting.

Om dit aan te kaarten, organiseerde Aidsfonds een opvallende activatie: een bed van maar liefst 20 meter lang bij het Stedelijk Museum in hartje Amsterdam: de Ver-van-je-Bedshow. Met confronterende feiten op dekens en kussens worden voorbijgangers uitgenodigd om het gesprek over hiv en aids aan te gaan met BN’ers zoals Angela Groothuizen, Solange Dekker en Loiza Lamers. Ook experts die alles weten over hiv en aids waren aanwezig om hun kennis te delen.

Uit recent onderzoek blijkt dat de steun en financiering voor de bestrijding van hiv en aids wereldwijd tekortschiet. Dit heeft als gevolg dat de gestelde doelen voor 2025 – waaronder het terugdringen van nieuwe infecties tot 250.000 – nog ver uit zicht zijn.

Mark Vermeulen, directeur van Aidsfonds – Soa Aids Nederland: ‘Met deze actie willen we laten zien dat de strijd tegen aids nog lang niet voorbij is. Solidariteit en steun vanuit Nederland maakt een groot verschil - en begint met een gesprek. Tijdens de ‘Ver-van-je-BedShow’ nodigen we iedereen in Nederland uit om niet weg te kijken, maar in actie te komen: niet alleen door de aidsbestrijding te steunen, maar ook door het gesprek over hiv en aids te blijven voeren.’

Credits

Klant: Aidsfonds, Mark Vermeulen, Marieke van der Heijden, Hilde Brontsema, Steff van Dorp

Strategie, creatie, design, pr & productie: Gardeners

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken