Nieuwe campagne FinancieringsGids wijst ondernemers de weg

Nieuwe campagne FinancieringsGids wijst ondernemers de weg
  • Bureaus
  • 11 dec 2024 @ 11:13
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In een steeds complexer financieringslandschap biedt de nieuwe campagne van de FinancieringsGids ondernemers broodnodige richting. Onder het thema ‘Met de FinancieringsGids vind je de weg in financieringsland’ wordt het platform gepositioneerd als een financiële Lonely Planet, ontworpen om ondernemers door de wirwar van financieringsopties te loodsen.

Arnout Robbe, creative director bij N=5, vergelijkt het betreden van de wereld van bedrijfsfinanciering met een eerste bezoek aan een overweldigende metropool: 'Als je je voor het eerst op het onbekende terrein van bedrijfsfinanciering begeeft, kun je een beetje de ‘Tokyo-ervaring’ hebben: overwhelmed door alles wat er op je af komt. Als je dan de weg niet weet, kun je als ondernemer wel wat hulp gebruiken.'

De FinancieringsGids is een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken, Stichting MKB Financiering, de Nederlandse Vereniging van Banken, de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en de Kamer van Koophandel. De campagne brengt het virtuele ‘financieringsland’ tot leven en laat zien hoe ondernemers, ondanks afwijzingen en malafide aanbieders, met de juiste begeleiding hun weg naar passende financiering kunnen vinden. Volgens creative director Paul Wagemaker onderscheidt de campagne zich door een frisse, atypische benadering binnen de zakelijke markt: 'Er is gekozen voor een vorm die atypisch is voor de zakelijke markt. Zodat we ondernemers op een opvallend eigen, menselijke manier aanspreken en verder helpen.'



De campagne ademt een roadmovie-gevoel en toont de dynamiek van het financieringsproces met een positieve insteek. Dit wordt ondersteund door een brede mediacampagne met video’s, radio, outdoor, online middelen, evenementen en eigen kanalen.

Credits
Klant: KVK / de FinancieringsGids
Verantwoordelijk bij klant: Willemijn Manshanden-Bots, Marit Maarsman, Sharini Ramautar, Arnout Dijksman
Bureau: N=5
Creatie: Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Strategie: Jens Hellewaard, Bastiaan Weers
Account: Puck de Mol van Otterloo, Karijn van den Bossche
Agency producer: Ava Rijken, Anna Bosscher
Regie: Philip & Hugo
DOP: Tibor Dingelstad
Producer: Bo Polak, Jaap Hermans
Sound: Klevr Sound
Grading: De Grot - Joppo
VFX: Nils Gerbens en Joost Gulien 
Voiceover: Paul Haenen

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken