Volhouden-campagne: Bob wordt Top
- Bureaus
- 10 dec 2024 @ 09:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 dec 2024 @ 09:31
- Sjaak Hoogkamer
Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Roorda Tabula Rasa lanceren de nieuwe Bob-publiekscampagne ‘Top, jij blijft Bob!’
In de nieuwe campagne neemt Bob een andere afslag. Waar eerdere campagnes nadrukkelijk gingen om het maken en uitspreken van de Bob-afspraak, is de boodschap nu vooral om vol te houden.
Daarom zien we Bob voor het eerst met een biertje in handen, dat ergens geparkeerd wordt om Bob te blijven. Jansen: ‘In deze campagne zetten we de Bob’s in het zonnetje die ondanks spontane situaties en aangereikte rondjes toch trouw blijven aan hun voornemen. Die standvastige Bob’s zijn helemaal top!’
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: ‘De Bob-campagne, met een heritage van bijna 25 jaar, is altijd weer een uitdaging en een feest om op te mogen werken. Een uitdaging omdat je weer een nieuw hoofdstuk aan die geschiedenis mag toevoegen en een feest omdat het de meest likeable en hoogst gewaardeerde overheidscampagne allertijden is.’
Nog een opvallende primeur: in de campagne zijn de gele Bob-letters vervangen door Top. ‘Met ‘Top, jij blijft Bob’ spelen we met de bekendheid van het iconische logo. Het logo is inmiddels zo herkenbaar dat zelfs wanneer we de tekst veranderen, iedereen het Bob logo herkent,’ aldus Jansen.
Met twee tv/olv-commercials, twee radiospots, digitale middelen en out-of-homes in stadions en bioscopen, moedigt de nieuwe campagne elke Bob aan om de verleiding te weerstaan.
Marije Slagboom, campagnemanager bij IenW: ‘Alcoholgebruik is verantwoordelijk voor 12-23% van de verkeersongevallen en slachtoffers. Jaarlijks gaat het om 82 tot 157 mensenlevens. Daarom is het hoog tijd om de campagne een nieuwe boost te geven en Bob opnieuw onder de aandacht te brengen met een nieuwe strategie.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Roorda Tabula Rasa
- ministerie van infrastructuur en waterstaat
- volhouden
- Roorda
- alcohol
- Top
- Ik ben de Bob
- Bob
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Seneda wint Gouden Zaag 202411-12-2024
- Nieuwe campagne FinancieringsGids... 11-12-2024
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat... 11-12-2024
- Dentsu Creative geeft Alexa... 10-12-2024
- Volhouden-campagne: Bob wordt Top10-12-2024
- Esprix: Menheere nieuwe... 10-12-2024