Volhouden-campagne: Bob wordt Top

Volhouden-campagne: Bob wordt Top
  • Bureaus
  • 10 dec 2024 @ 09:31
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Roorda Tabula Rasa lanceren de nieuwe Bob-publiekscampagne ‘Top, jij blijft Bob!’

In de nieuwe campagne neemt Bob een andere afslag. Waar eerdere campagnes nadrukkelijk gingen om het maken en uitspreken van de Bob-afspraak, is de boodschap nu vooral om vol te houden.

Daarom zien we Bob voor het eerst met een biertje in handen, dat ergens geparkeerd wordt om Bob te blijven. Jansen: ‘In deze campagne zetten we de Bob’s in het zonnetje die ondanks spontane situaties en aangereikte rondjes toch trouw blijven aan hun voornemen. Die standvastige Bob’s zijn helemaal top!’

Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: ‘De Bob-campagne, met een heritage van bijna 25 jaar, is altijd weer een uitdaging en een feest om op te mogen werken. Een uitdaging omdat je weer een nieuw hoofdstuk aan die geschiedenis mag toevoegen en een feest omdat het de meest likeable en hoogst gewaardeerde overheidscampagne allertijden is.’

Nog een opvallende primeur: in de campagne zijn de gele Bob-letters vervangen door Top. ‘Met ‘Top, jij blijft Bob’ spelen we met de bekendheid van het iconische logo. Het logo is inmiddels zo herkenbaar dat zelfs wanneer we de tekst veranderen, iedereen het Bob logo herkent,’ aldus Jansen.

Met twee tv/olv-commercials, twee radiospots, digitale middelen en out-of-homes in stadions en bioscopen, moedigt de nieuwe campagne elke Bob aan om de verleiding te weerstaan.

Marije Slagboom, campagnemanager bij IenW: ‘Alcoholgebruik is verantwoordelijk voor 12-23% van de verkeersongevallen en slachtoffers. Jaarlijks gaat het om 82 tot 157 mensenlevens. Daarom is het hoog tijd om de campagne een nieuwe boost te geven en Bob opnieuw onder de aandacht te brengen met een nieuwe strategie.’



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken