Vastgoed Nederland introduceert nieuwe merkidentiteit en huisstijl

- Bureaus
- 26 feb 2025 @ 08:25
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 feb 2025 @ 08:25
- Kel Koenen
Vastgoed Nederland, de branchevereniging die per 1 januari 2025 is ontstaan uit de fusie van VBO en Vastgoedpro, presenteert haar nieuwe merkidentiteit en huisstijl. De vereniging, die ruim 2.000 vastgoedprofessionals vertegenwoordigt, heeft samengewerkt met brandingbureau Mr.Brand om een herkenbaar en toekomstbestendig merk neer te zetten.
Volgens directeur Hans van der Ploeg is de vernieuwde identiteit een weerspiegeling van de dynamiek in de sector. ‘Wij geloven in de kracht van samenwerking en kennisdeling. Met deze rebranding positioneren we ons als een toegankelijke, energieke en mensgerichte vastgoedcommunity.’
Centraal in de nieuwe visuele identiteit staat de kleur oranje, symbool voor nationale eenheid, zichtbaarheid en verbinding. ‘Mr.Brand heeft de essentie van onze community perfect vertaald naar een visuele stijl die zowel herkenbaar als toekomstbestendig is’, licht marketingmanager Sandra Kers toe. ‘Oranje straalt energie en optimisme uit en brengt de verschillende disciplines binnen de vereniging samen.’
Het logo is bewust eenvoudig en krachtig gehouden, zodat het breed toepasbaar is en aansluit bij de huisstijlen van aangesloten leden, zoals makelaars en taxateurs. De afkorting ‘VastgoedNed.’ in het woordmerk versterkt de associatie met Nederland en onderstreept de nationale reikwijdte van de vereniging.
‘Een sterke merkidentiteit gaat verder dan visuele herkenning’, concludeert John Robin Smith, managing partner bij Mr.Brand. ‘Dit project laat zien hoe doordachte branding een hele sector in beweging kan brengen.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Crocodile Agency aan de slag voor Pladis
- Europese introductiecampagne Mitsubishi Outlander PHEV Life Is...
- Optimel introduceert nieuwe Probiotica-lijn met uitgebreide...
- HG kiest team5pm als nieuw social media bureau
- Simyo lanceert nieuwe campagne 'Op die fiets!'
- Rien van Beemen (Mediahuis): ‘Adverteerders en mediabureaus...
Laatste Nieuws
- Robijn breidt samenwerking met... 27-02-2025
- Verhalen met emotie, maar zonder... 27-02-2025
- Lindt & Sprüngli kiest voor... 26-02-2025
- Tony’s Chocolonely kiest Mediaplus... 26-02-2025
- Vastgoed Nederland introduceert... 26-02-2025
- Boldking kiest Zuiver Media als... 25-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day