Verhalen met emotie, maar zonder zwaarte

- Bureaus
- 27 feb 2025 @ 09:01
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 feb 2025 @ 09:01
- Kel Koenen
Monuta zet haar merkcampagne ‘Open over afscheid’ voort met een nieuw campagneonderdeel waarin nabestaanden de hoofdrol spelen. Zij delen hun persoonlijke ervaringen en vertellen wat voor hen echt belangrijk was rondom het afscheid van een dierbare. De campagne wil laten zien dat praten over de dood niet altijd zwaar of beladen hoeft te zijn.
‘De verhalen van deze nabestaanden raken ons. Niet omdat er veel tranen of zware emoties bij komen kijken, maar omdat deze mensen zo oprecht hun verhaal vertellen en er gewoon over praten’, zegt Yolanda Wouters, Manager Corporate Marketing en Communicatie bij Monuta. ‘Natuurlijk is het verliezen van een dierbare intens en verdrietig. Daar moet ruimte voor zijn. Maar we zijn ervan overtuigd dat op een andere manier over de dood praten, met meer licht en openheid, essentieel is voor een afscheid met een goed gevoel.’
De campagne, die in 2024 al werd uitgebreid, blijft ook in 2025 zichtbaar en hoorbaar via landelijke en regionale radio, uitgesteld tv-kijken en gerichte content op YouTube en social media. Hiermee zet Monuta haar strategie voort om afscheid bespreekbaar te maken en conventies in de uitvaartbranche te doorbreken. ‘In deze sector wordt afscheid nemen vaak met zware emoties geassocieerd, maar dat kan mensen juist afschrikken’, zegt Michiel Rijshouwer, oprichter en creatief directeur bij Persuade, het bureau achter de campagne. ‘Monuta positioneert zich als de meest toegankelijke afscheidsspecialist en nodigt iedereen uit om open te zijn over hun afscheid, hun wensen en de praktische en financiële aspecten ervan. De merkbelofte ‘Open over afscheid’ vormt de basis van onze strategie.'
In het nieuwste deel van de campagne staan nabestaanden Amber, Laura, Rob en Raffaella centraal. Zij vertellen over hun ervaringen met hun Monuta-uitvaartverzorger en hoe dat hun kijk op het afscheid heeft beïnvloed. ‘Bij Monuta is de uitvaartverzorger altijd het vaste gezicht voor nabestaanden. Dat is een van onze vijf klantbeloften’, aldus Wouters. ‘Zij zitten aan de keukentafel, staan dag en nacht klaar en begeleiden de afscheidsdienst persoonlijk. In dat contact ontstaat iets moois. We lichten nu deze klantbelofte uit, later in het jaar volgen er meer.’
Credits
Bureau: Persuade
Monuta: Yolanda Wouters en Rosanne Prinsen
Regie: Wouter Stoter
Mediabureau: ZIGT
Productie: ArtCore Creative Production Company
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Crocodile Agency aan de slag voor Pladis
- Europese introductiecampagne Mitsubishi Outlander PHEV Life Is...
- Optimel introduceert nieuwe Probiotica-lijn met uitgebreide...
- HG kiest team5pm als nieuw social media bureau
- Simyo lanceert nieuwe campagne 'Op die fiets!'
- Rien van Beemen (Mediahuis): ‘Adverteerders en mediabureaus...
Laatste Nieuws
- Robijn breidt samenwerking met... 27-02-2025
- Verhalen met emotie, maar zonder... 27-02-2025
- Lindt & Sprüngli kiest voor... 26-02-2025
- Tony’s Chocolonely kiest Mediaplus... 26-02-2025
- Vastgoed Nederland introduceert... 26-02-2025
- Boldking kiest Zuiver Media als... 25-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day