Intertoys start campagne rondom NK Lego Bouwen 2024

Intertoys start campagne rondom NK Lego Bouwen 2024
  • Content
  • 27 sep 2024 @ 07:18
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Speelgoedketen Intertoys start ook dit jaar weer een grootschalige campagne rondom het NK LEGO Bouwen. Net als in 2023 organiseert Intertoys de grootste bouwwedstrijd van Nederland, die als online serie te zien is op de kanalen van Intertoys.

Tijdens het NK Lego Bouwen 2024 nemen teams van fanatieke bouwers het in 5 verschillende thema-afleveringen tegen elkaar op om zo een plek in de grote live finale op Lego World 2024 te bemachtigen. In de 5 afleveringen, die elk in het teken staan van een bekend Lego thema, bouwen steeds 4 teams van 3 bouwers een grootschalige pdracht. De twee beste teams kwalificeren zich voor een epische challenge, waaronder een strijd in een magisch doolhof, lasergame parcours en een enorme stormbaan. Het team dat de challenge wint, kwalificeert zich voor de grote finale op 26 oktober, die live plaatsvindt op het grootste Lego-evenement ter wereld: Lego World in de Jaarbeurs in Utrecht.

‘De online serie rondom het NK Lego Bouwen is de ultieme samenkomst van onze videocontent gedreven strategie waarin we zoveel mogelijk kinderen willen aanzetten tot spelen en vooral ook heel veel hele gave content willen maken waar kids dan weer het liefst naar kijken. Ik ben daarnaast ook heel dankbaar dat we van onze partner Lego de mogelijkheid hebben gekregen om deze gigantische wedstrijd te kunnen organiseren op een manier die past in deze tijd en de kijk behoefte van de doelgroep’ aldus Clvin deBie, Head of Marketing bij Intertoys.

Campagne
De online afleveringen van het NK Lego Bouwen 2024 zijn vanaf week 39 iedere woensdag om 15:00 uur te zien op het Intertoys YouTube kanaal en Intertoys’ eigen contentplatform Play.intertoys.nl. De campagne komt onder andere terug in de online serie, de social media kanalen van Intertoys en Quinn en Aaron, grootse instore communicatie in alle 200 Intertoys filialen en is vandaag [26 september] ook te vinden in een eigen ontwikkeld stripverhaal in de Donald Duck, Kidsweek en de ZoZitDat bladen.

Naast de awareness activiteiten wordt de campagne versterkt met wekelijkse promotionele activiteiten waarmee er bij Intertoys kortingen gelden op het Lego thema uit de betreffende aflevering van die week. Deze activiteiten worden daarbij ook ondersteund met een wekelijkse digitale folder in de app van Reclamefolder.

Quinn en Aaron
De presentatie van de serie is dit jaar in handen van de bekende YouTube tweeling Quinn en Aaron. Naast het presenteren van de afleveringen is de tweeling ook nauw betrokken geweest bij de productie van de serie vanuit een social first aanpak. ‘We wisten al vroeg in de opstart van deze campagne dat we de samenwerking aan wilden gaan met Quinn en Aaron. Naast dat de jongens ontzettend getalenteerd zijn en onwijs populair onder kids, weten zij ook exact hoe we deze kids het beste kunnen bereiken met deze content’ vervolgt De Bie.

Play.intertoys.nl
Het NK Lego  Bouwen 2024 is de eerste content campagne welke volledig is uitgerold op het nieuwe content en engagement platform van Intertoys: Play.intertoys.nl. Op dit platform biedt Intertoys kinderen de mogelijkheid om alle verschillende videocontent van Intertoys te bekijken, mee te stemmen over de invulling van content, verschillende games te spelen en mee te doen aan winacties. ‘Play.intertoys.nl is strategisch een grote stap in het uitbouwen van onze video content gedreven marketingstrategie en de missie om iedereen aan het spelen te krijgen. Op ons eigen platform bieden we een veilige digitale speelomgeving voor kinderen waarbij we volledig inzetten op inspiratie, co-creatie en engagement. De NK Lego Bouwen campagne is een eerste stap om de awareness voor het nieuwe platform te vergroten. In de komende maanden zul je gaan zien dat PLAY. de rode draad zal worden door al onze marketingcampagnes heen’ besluit De Bie.

Credits
Opdrachtgever: Intertoys - Celvin de Bie
DUNKD: Twan van Empelen
Regie: Jasper Mulder
Camera: Jeffrey Vogels en Timo Smits
Productie: Julie Hansman en Elena Pierhagen
Redactie: Merel Van Rij
Geluid: David Warringa en Joris Prakken
Art: Studio.Baks
Kinderbegeleidster: Dulce Gusdorff
Locatie: bart Vijfhuizen
Edit: Bakker Studios
Presentatie: Quinn Bezemer en Aaron Bezemer
Jury – Intertoys Lego Expert: Bob van der Putten



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken