In de radar
- Content
- 14 feb 2018 @ 10:50
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Content
- 14 feb 2018 @ 10:50
- Gastblogger
Hoe mooi zou het zijn als de content die je verspreidt over een jaar of twee nog steeds relevant is?
We laten franje, champagne en zelfbevlekkingsfeestjes maar wat graag aan de jongens en meisjes van de reclame. Bewaken wij intussen die consistente en renderende klantdialoog. Dan is het best even wennen als juist die aanpak je vol in de spotlights brengt. Even knipperen met de ogen dus, en volle kracht vooruit.
Op zich niet zo vreemd dat contentmarketing het stuur neemt. Waar de consument emancipeert, marketing rationaliseert en conversie per dag meetbaarder wordt, landt ons vak vanzelf op de eerste rij. Dan kan het niet verbazen dat c-level marketeers hun aandacht verleggen van kortlopende campagnes en acties naar de onderliggende contentlijn van klantrelatie en activatie. Niet dat tentpoles ook maar enigszins aan belang verliezen, integendeel. Alleen worden ze vanuit de 24/7-klantdialoog veel beter getimed en veel scherper getuned op inhoud, toon en beeld van het merk. Kwestie van nuchter nadenken. En ook dan zullen de vette campagnes zich beter lenen voor de kijk-mij-nou-eens galafeestjes dan die zo saai consistent converterende contentmarketing. Maar op de een of andere manier kan ik daar niet zo mee zitten.
Of gaan wij straks net zo hard door de knieën voor buzz & bubbles?
Door: Henk Jacobs (Scripta Communicatie).
Deze blog verscheen eerder op de website van Platform Content.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing