Stop niet alle disciplines zomaar in één hokje

Stop niet alle disciplines zomaar in één hokje
  • Content
  • 14 mei 2018 @ 11:29
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Content

PR en contentmarketing. Twee verschillende disciplines binnen de communicatiesector. Maar zijn de werelden wel zo verschillend? En wat kunnen ze van elkaar leren? Jos Govaart, eigenaar van Coopr en Platform Content-lid, deelt zijn visie.

Of er een verschil is tussen pr en contentmarketing? Het is maar hoe je het bekijkt. Wat mij betreft zijn beide gericht op het bouwen van een verhaal op de lange termijn. Maar ik denk dat pr door de grote groep vaak gezien wordt als het maken van nieuws en het bouwen danwel bewaken van je reputatie op basis van kortetermijndenken. Uit eigen ervaring blijkt echter dat als je pr goed doet en jarenlang volhoudt, je daar als bedrijf zeker lange termijn voordeel uithaalt.

Waar we met Coopr zelf jarenlang bij betrokken zijn is Coolblue. Vanaf dag één zeiden zij: wij willen een voorbeeldbedrijf zijn op het gebied van klantgericht ondernemen. Zodoende, als je alle pr-activiteiten sinds toen bij elkaar optelt dan is dat allemaal ondersteunend aan de identiteitspropositie van Coolblue.

Contentmarketing staat in tegenstelling tot het bouwen aan reputatie meer in dienst van de marketingdiscipline en je product goed op de markt zetten. Dus daar zit volgens mij wel een belangrijk verschil tussen pr en contentmarketing. En een belangrijke overeenkomst: als je beide disciplines goed doet dan ben je relevante verhalen aan het vertellen voor een specifiek publiek. En volgens mij is dat in de basis wel ongeveer gelijk.

 

Lees de volledige blog op de website van Platform Content

Door: Jos Govaart (Coopr)

 

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken