Hak-pot heeft een nieuw jasje

Hak-pot heeft een nieuw jasje
  • Design
  • 16 mei 2018 @ 16:54
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Het complete HAK-assortiment wordt in 2018 voorzien van een nieuw, maar toch vertrouwd en dus herkenbaar rood-groen logo en een etiket met natuurlijke elementen zodat de inhoud van maximaal zichtbaar is.

In 1952 bracht de familie Hak het eerste geweckte product op de markt, namelijk appelmoes. Kort daarop volgden tuinbonen, kapucijners en bruine bonen.


Eerste advertentie

De glazen pot werd bekend als de ‘Hak-pot’ en had toen al letterlijk en figuurlijk transparantie als doel. De consument kon zien wat hij kocht.


Pot met logo jaren zestig

Erik de Graaf, creatief directeur & partner designbureau Millford Brand Identity uit Leiden: ‘Het nieuwe logo is gebaseerd op no-nonsense en terug naar de basis. Precies de tijdsgeest van nu. Geen onnatuurlijke elementen, alleen natuurlijke kleuren. Voor het etiket hebben we gekozen voor een minimalistisch design met maximale zichtbaarheid en optimale versbeleving van het product, verfraaid met aquarel-illustraties van Carolyn Jenkins. Deze illustraties geven de inhoud van de pot nagenoeg natuurgetrouw weer, waardoor de focus ligt op de natuurlijke oorsprong van de producten. Het sluit meer dan ooit aan bij de trend van Nederlandse gezinnen die op zoek zijn naar eerlijke en oorspronkelijke producten die simpelweg willen weten wat ze eten.’


Pot jaren zeventig

Nicole Freid, directeur marketing & innovatie Hak: ‘Hak wil met de nieuwe branding bovendien de zichtbaarheid en vindbaarheid op het schap verder vergroten. We weten dat mensen het vertrouwde Hak-logo gebruiken om te navigeren binnen het schap. Dit hebben we nog verder verbeterd door meer rust in het etiket te brengen: minder boodschappen en het logo prominenter zichtbaar. Less is more!’




Nieuwe potten 2018

Naast het redesign van het logo en het etiket op de voorkant heeft ook het etiket op de achterkant een redesign ondergaan. Hier zal HAK de consument ‘expliciet’ voorlichten over de hoeveelheid suikers de producten van nature bevatten. Freid: ‘Hak heeft transparantie hoog in het vaandel heeft staan. Het is dus goed om consumenten ook de volledige detailinformatie te geven waar het ingrediënten en voedingswaarden betreft. Wij geven vanaf nu daarom ook meer informatie over de hoeveelheid van nature aanwezige suikers. De meeste producten van Hak bevatten helemaal geen toegevoegd suiker in tegenstelling tot wat wel eens wordt gedacht. Alle groenten en fruit bevatten van nature suiker. Dit leggen nu nog beter uit. Hier zijn namelijk nog wel eens wat misverstanden over bij de consument. In de voedingswaardetabel wordt deze splitsing traditioneel niet gemaakt; wij maken deze voortaan wel. Zo is onze consument altijd goed geïnformeerd over wat hij eet.’


Etiket achterzijde

Het redesign zal gefaseerd worden ingevoerd op het bestaande assortiment. Eind 2018 zullen alle Hak-producten zijn voorzien van het nieuwe logo en etiket.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken