NS-huisstijl door Gert Dumbar krijgt tentoonstelling

NS-huisstijl door Gert Dumbar krijgt tentoonstelling
  • Design
  • 18 mei 2018 @ 08:49
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

‘Het fenomeen huisstijl was nog nieuw en in 1968 was NS het eerste bedrijf dat eigentijdse vormgeving voor de publieke sector toepaste. Vijftig jaar later heeft deze huisstijl ontworpen door Gert Dumbar nog niets aan zeggingskracht ingeboet.’

“NS is geel geworden. Actief, krachtig, modern, opvallend. Hip zelfs!” Dat kopte de krant toen NS in 1968 naar buiten kwam met de nieuwe huisstijl van Gert Dumbar.

In de tentoonstelling ‘Baanbrekend design, 50 jaar NS huisstijl’ laat het Spoorwegmuseum zien hoe en waarom NS tot de nieuwe huisstijl is gekomen. Spoorwegmuseum

Op 26 mei wordt de tentoonstelling feestelijk geopend. De tentoonstelling wordt voorafgegaan door de documentaire ‘Een tijdloos ontwerp’ die op 21 mei op RTV Utrecht wordt uitgezonden.

De tentoonstelling loopt van 27 mei t/m 28 oktober.

Ontwerper Gert Dumbar bedenkt de nieuwe NS-huisstijl



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken