Total Identity en Koeweiden Postma verder als Total Design

Total Identity en Koeweiden Postma verder als Total Design
  • Design
  • 15 mei 2018 @ 18:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkCreatieStrategieBranding

Total Identity, Total Active Media en Koeweiden Postma gaan weer samen verder als Total Design, het bureau dat ooit in 1963 werd opgericht. De aandeelhouders van Total Design zijn Harry Smeets (links), Hugo van den Bos (KoeweidenPostma; midden) en Martijn Arts (Total Active Media; rechts).

Bij Total Design werken 60 designers, developers, engineers, copywriters, strategen, analisten en psychologen. Arts: ‘Total Design is nog nooit zo relevant geweest als nu en dan heb ik het niet over een naam, maar over een visie.’

Total Design werd in 1963 opgericht en werd bekend met ontwerpen als de bewegwijzering van Schiphol, de posters voor het Amsterdamse Stedelijk Museum, de cijferpostzegels van PTT Post, het telefoonboek en het logo en de huisstijl van Ahrend, Thalys en Randstad.

Van den Bos: ‘Het onafhankelijke doen en denken dat Total Design kenmerkte, is juist nu weer ontzettend belangrijk. Het is een noodzakelijke cultuur om te komen tot integrale en verrassende oplossingen.’

Ondernemer en bedrijfseconoom Smeets startte in februari als nieuwe CEO en heeft hiervoor verschillende bedrijven geleid, waaronder de Neroc Groep en Axa Stenman. Vooral bij het laatste bedrijf is design strategisch ingezet om waarde te creëren. Smeets: ‘Dat was voor mij een eye opener. Onze nieuwe pay-off is niet voor niets: “Designing value for brands”.’

Total Design werkt op dit moment voor klanten als De Persgroep, Nationale Nederlanden, Océ, GustoMSC, Dynniq, GrowWork, ABU, Gemeenten Utrecht, Rotterdam en Amsterdam, diverse Ministeries, TU Eindhoven, de VU, Tergooi Ziekenhuis, NPO, Hartstichting en Sanquin.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken