[Trend Tour 2016] Vlog 5: New York, part 1
- Design
- 6 okt 2016 @ 08:34
- Link
-
Peter Heshof
strateeg & tijdgeest-watcher, oprichter BLOOM
BLOOM - Trends
- 6 okt 2016 @ 08:34
- Peter Heshof
Na Seattle en Portland sluit ik mijn ‘trendwalk’ af in immer bruisend New York. Ik eindig altijd in New York, omdat daar de consumententrends samenkomen en je zelf kunt zien welke echt relevant gaan worden. Volgende week de laatste aflevering van mijn Trend Tour 2016.
De nieuwe flagshipstore Samsung 837 laat goed de verschuiving zien van Product Experience naar Personal Experience. Zo kun je daar jouw Social Universe zien en horen op basis van je Instagram-account. Ook binnen beauty zie je deze verschuiving, zoals bij Bite Lip Lab.
Natuurlijk mag een bezoek aan The Oculus, ontworpen door de Spaanse architect Calatrava niet ontbreken. Vandaaruit breng ik een bezoek aan Eataly Downtown met in dit filiaal zijn focus op brood en de gouden pizzaovens. Wist je dat er ook een Franse variant is op Eataly in NY? Blurring kom je hier ook tegen in Retail. Twee varianten vond ik meest interessant: Global merk werkt samen met lokale merken, maar nog spannender de Blurring van rituelen.
Iedere keer als ik in de stad ben organiseert trendwatcher en schrijver Irma Zandl (www.theopinionator.com ) een trenddiner tijdens mijn bezoek. Voor mij een perfecte manier om van New Yorkse trendwatchers hun laatste inzichten te horen.
Een andere hoogtepunt was The Impossible Burger (www.impossiblefoods.com ) Na 5 jaar lab-onderzoek door wetenschappers en een miljoeneninvestering van onder anderen Bill Gates is er een 100% plantbased burger ontwikkelt die ‘bleeds like a burger’. Doel is om de echte vleesliefhebber over stag te laten gaan met deze gezondere (good for you) en milieuvriendelijker (good for planet) burger. Deze meatless burger is nog maar op één plek te proeven en alleen tijdens de lunch bij Momofuku Nishi. Het ziet er perfect uit, alleen de smaak is het nog niet helemaal, maar dat is een kwestie van tijd. Tech rukt dus verder op binnen Food. Zo wordt nu de grootste ‘vertical farm’ gebouwd in New Jersey, om straks op lokaal niveau steden te voorzien van de lekkerste groenten vol voedingswaarde en zonder pesticiden.
Mijn trendwalk wordt volgende week vervolgd met New York, part 2.
-
Peter Heshof
- Werkt bij: BLOOM
- Functie: strateeg & tijdgeest-watcher, oprichter BLOOM
- Website:http://www.tobloom.nl/
- Profiel »
- Momofuku Nishi
- The Opinionator
- Bluring
- Eataly Downtown
- Irma Zandl
- The Impossible Burger
- Samsung
- Bite Lip Lab
- vertical farm
- The Oculus
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- PostNL lanceert decemberzegels met... 18-11-2024
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024