[consumententrends 2020] #2 Maatschappelijk verbeterend ondernemen
- Design
- 9 mrt 2017 @ 09:30
- Link
-
Peter Heshof
strateeg & tijdgeest-watcher, oprichter BLOOM
BLOOM - Trends
- 9 mrt 2017 @ 09:30
- Peter Heshof
Om als merk relevant te blijven kun je niet stilstaan in een veranderende wereld. Vanuit mijn werk als tijdgeestwatcher en strateeg wil ik je daar graag bij helpen. De komende weken zal ik de volgende zes consumenten trends met je delen: Opmars van de transformatie-economie, Maatschappelijk verbeterend ondernemen, Welzijn is de nieuwe status, Ik creëer dus ik besta, Fusie van natuur en wetenschap, Van mobiele telefoon naar huisrobot. Wil je zelf een consumententrend toevoegen, mail me dan op peter@tobloom.nl en dan gebruik ik jullie inzichten als input voor de 7de column.
Maatschappelijk verbeterend ondernemen
Veel merken zijn actief bezig met het reduceren van hun negatieve impact op mens, dier en milieu. Als organisatie en merk ben je onderdeel van de samenleving en dien je ook een positieve bijdrage te leveren aan een betere wereld. Mensen verwachten de komende jaren meer positieve ontwikkelingen van merken en organisaties. Het verhogen van je positieve impact als merk wordt dus belangrijker.
MVO krijgt de komende jaren een andere betekenis. We gaan van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen naar Maatschappelijk Verbeterend Ondernemen oftewel MVO 2020.
Op donderdagmiddag 20 april geven Marja Vermeulen en ik een presentatie over MVO 2020 en wat dat betekent voor merken. Interesse? Kijk dan op www.toekomstvanmvo.nl.
Video: reduceren van je negatieve impact
Het reduceren van je negatieve impact is een randvoorwaarde geworden voor elk fatsoenlijk bedrijf. Deze video met Doritos in de hoofdrol laat zien wat er gebeurt als je deze trend niet snel genoeg oppakt.
Video: vergroten van je positieve impact
Patagonia is een merk dat - naast reduceren van hun negatieve impact - zich ook inzet om de wereld iets beter achter te laten.
Consumententrends 2020: Voor het bepalen van de consumententrends laat ik me als merkstrateeg inspireren door het volgen van de tijdgeest en door mijn trendwalks zoals afgelopen jaar in Seattle, Portland, New York, Kaapstad, Londen en Berlijn.
Ik geloof niet dat trends toeval zijn, zij komen namelijk voort uit het ritme van de tijdgeest. Wil je het ritme zelf ontdekken? Kijk dan naar deze video.
Wil je de hoogtepunten van mijn trendwalks in de VS beleven?
Zelf een consumententrend toevoegen?
Ik wil de laatste column in deze reeks reserveren voor consumententrends die door jullie als lezers gesignaleerd zijn. Mail me op peter@tobloom.nl en dan gebruik ik jullie inzichten (met bronvermelding natuurlijk) als input voor de 7de column.
Eerder verschenen trends:
Opmars van de transformatie-economie
-
Peter Heshof
- Werkt bij: BLOOM
- Functie: strateeg & tijdgeest-watcher, oprichter BLOOM
- Website:http://www.tobloom.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- PostNL lanceert decemberzegels met... 18-11-2024
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024