Pesca zet crowdfunding in voor nieuwe vestiging Berlijn

Pesca zet crowdfunding in voor nieuwe vestiging Berlijn
  • Food-en-retail
  • 18 mei 2018 @ 14:32
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Visrestaurant Pesca in Amsterdam viert jubileum en wil met een 2e crowdfunding een tweede restaurant in Amsterdam plus een vestiging in Berlijn openen.

Pesca bestaat inmiddels 2 jaar en het restaurant vierde dat op donderdag 17 mei in het Vondelpark Openluchttheater met een nieuwe crowdfunding campagne die minimaal 1 miljoen euro moet gaan opleveren. Het was een groots evenement waar onder het genot van livemuziek en cabaret 10.000 oesters werden uitgedeeld. Gedurende de avond werd ook de video getoond die bij de crowfunding campagne hoort die is gelanceerd op het platform CrowdAboutNow. Pesca werd 2 jaar geleden al gesteund met een crowdfunding en wil nu de toekomst in met wederom een crowdfundingactie. ‘Het mooie aan een crowdfunding is dat je gelijk een community van belangrijke ambassadeurs opbouwt. Iedereen die investeert voelt zich een gedeelte van het bedrijf en wij geloven dat dat gevoel een groot onderdeel is van het succes,' zegt Sven Sallaerts die samen met Jos de Jong eigenaar is van Pesca.

Berlijn

Pesca beschouwt het huidige restaurant  aan de Rozengracht als een ‘testcase’ waarin de afgelopen 2 jaar het concept – een vismarkt waar je zelf je vis kunt uitkiezen en laten preparen - kon worden beproefd en verbeterd. De nieuwe, grotere locatie moet het Pesca-concept volwassen gestalte geven. Ook wil het restaurant de eerste stappen zetten om een internationaal begrip te worden door een locatie te openen in Berlijn. De eigenaren geloven dat het concept goed bij bovenstaande stad zal passen en hebben een grote Duitse partner in de arm genomen voor dit avontuur.

In 2016 won Pesca de prijs voor Best Hospitality Concept tijdens de Entree Hospitality & Style Awards; een initiatief van Entree Magazine. Het restaurant staat daarnaast bekend vanwege de revolutionaire winstdeling met het personeel.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken