Jumbo: 'Rozen meest populaire bloemen voor moeders'
- Food-en-retail
- 9 mei 2018 @ 10:03
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementMarketing
- 9 mei 2018 @ 10:03
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo verwacht dit jaar ruim twee keer zoveel bloemen te verkopen dan in een reguliere week, met een piek op Moederdag zelf. Bij 110 Jumbo-supermarkten kunnen de boeketten zelfs op maat worden samengesteld door de 'Weekendbloemist'.
Het aantal consumenten dat voor een vers Moederdagboeket naar Jumbo gaat, is de afgelopen twee jaar sterk gestegen, signaleert Jumbo. Voor een extra sierlijk boeket kan nu de 'Weekendbloemist' worden ingezet, een service die het hele jaar door wordt aangeboden op vrijdagen en zaterdagen. Speciaal voor Moederdag staat de Weekendbloemist ook op zondag 13 mei op de winkelvloer, belooft Jumbo.
Steeds meer moeders in Nederland worden tijdens Moederdag in het zonnetje gezet met een bloemetje van Jumbo, blijkt uit eigen onderzoek. 'De afgelopen twee jaar zag Jumbo al een stijging van bijna anderhalf keer zoveel klanten rondom het Moederdagweekend. Dit jaar verwacht Jumbo zelfs meer dan twee keer zoveel mensen die de winkels bezoeken voor een mooi Moederdagboeket. De piek zal in het weekend van Moederdag zijn, met wel 5 tot 6 keer zoveel klanten op zondag 13 mei. Veel Nederlanders beslissen namelijk op het laatste moment nog een bloemetje of plant voor hun moeder te kopen.'
Rozen het meest gekocht voor moeders
Opvallend is dat Nederlandse consumenten met Moederdag bereid zijn meer geld uit te geven aan bloemen en planten. Het assortiment van Jumbo is breed: er is keuze uit wel 100 artikelen die variëren van 5 tot 25 euro. Nederlandse moeders krijgen vooral rozen op deze speciale dag. Op nummer één staat de Bella roos: een roos met witte en roze kleuren. Ook de pioenroos (nummer 2) is onverminderd populair. Deze bloemen worden qua populariteit gevolgd door de Moederdagboeketten uit de ‘Veel Liefs’- lijn, bestaande uit 9 verschillende boeketten, aldus het familiebdrijf.
Uniek in supermarktland: de Weekendbloemist
Op vrijdag en zaterdag aanstaande kunnen klanten van Jumbo in inmiddels 110 supermarkten terecht bij de Weekendbloemist, een speciaal opgeleide medewerker die boeketten op maat samenstelt en persoonlijk advies geeft over de verzorging en presentatie van de bloemen. Deze service is uniek in Nederlandse supermarkten. Speciaal voor Moederdag is de Weekendbloemist ook op zondag 13 mei op de winkelvoer om de mooiste boeketten voor moeders te maken.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- moederdag
- Nederland
- boeketten
- mama
- Weekendbloemist
- boeketten
- medewerker
- klanten
- verzorging
- moeders
- winkelvoer
- supermarkten
- Jumbo
- presentatie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing