Wakker Dier op de bres voor 'ondergewaardeerde' melkkoe

Wakker Dier op de bres voor 'ondergewaardeerde' melkkoe
  • Food-en-retail
  • 21 aug 2023 @ 16:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PolitiekCommunicatie

Een grote groep vrouwen wordt onderbetaald, stelt Wakker Dier. De activisten vestigen met een printcampagne aandacht op de melkkoe. 'De melkveesector wordt steeds intensiever.'

'Voor alle melkkoeien die het zwaar te verduren hebben', maakten Paul Bakker en Wilbert Leering - samen met én in opdracht van de strijders van Wakker Dier - naar eigen zeggen deze 1/1 print advertentie die zaterdag 20 augustus 2023 in het AD, Parool, Trouw en de Volkskrant stond. 'Het wordt echt tijd dat supermarkten hun verantwoordelijkheid nemen voor de situatie in Nederlandse stallen', aldus de heren namens de dames.

Megastallen
Er is erg weinig wetgeving die koeien beschermt. Zo zijn er geen regels voor leefruimte, weidegang of stalinrichting. Omdat er amper regels zijn, is het verschil tussen bedrijven groot, stelt Wakker Dier. 'In tien jaar is het aantal megastallen meer dan verdubbeld.' Lees hier meer over de campagne voor melkkoeien.
(PvWK) 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken