Domino viert IJslands midzomerfeest

Domino viert IJslands midzomerfeest
  • Food-en-retail
  • 27 jun 2024 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementFood

Met een knipoog naar de IJslandse midzomertradities komt pizzamerk Domino's nu met hun limited edition 'Naked Pizza': een variant bestaande uit een 'eenvoudige, maar krachtige topping' van slechts één enkel basilicumblad.

Deze Domino's Naked Pizza is ontworpen als aanvulling op de eeuwenoude praktijk van 'naakt rollen in met dauw doordrenkt gras', zo meldt het betrokken bureau. Dit is een ritueel waarvan wordt aangenomen dat het ziekten zuivert en voorkomt. Op 24 juni, als IJsland Jónsmessa viert, een nacht vol magie waarvan verhalen gaan dat koeien praten en zeehonden menselijk worden, nodigt Domino's klanten uit om deel te nemen aan de festiviteiten door zowel puurheid als eenvoud te omarmen.

De ‘Naked Pizza’ zal twee dagen lang verkrijgbaar zijn bij alle 23 Domino’s locaties op IJsland. 'Het idee ontstond toen een team van creatievelingen van Pipar\TBWA terloops aan het praten was over Domino's pizza's en het team grapte dat je zelfs een pizza kon bestellen zonder erop, een naakte pizza, en dat zou een brood van zeer hoge kwaliteit zijn', legt Selma Rut Þorsteinsdóttir, Chief Creative Officer bij Pipar\TBWA, uit. 'Dus het idee voor de Naked Pizza was geboren, en slechts een paar dagen later, toen we de aanstaande Jónsmessa en zijn naakttradities bespraken, was het verband duidelijk. Het was de perfecte naaktmatch.' 'Onze 'Naked Pizza' is een speels eerbetoon aan de bekende midzomertraditie van het naakt dauwrollen', zegt Ásmundur Atlason, marketingmanager bij Domino's IJsland. 'Het is een viering van zowel het culturele erfgoed als de kernelementen die onze pizza bij velen geliefd maken, waarbij we teruggaan tot alleen de essentie.'

Klanten worden aangemoedigd om hun pizza mee naar buiten te nemen en direct na hun naakte ochtenddauwrol van de Naked Pizza te genieten. Dit initiatief viert niet alleen de IJslandse cultuur, maar benadrukt ook de kwaliteit van het aanbod van Domino. 'The Naked Pizza is een bewijs van de oude reclame-industrie die zegt dat veel van de leukste en creatiefste ideeën vaak beginnen als grappen. Gelukkig is er bij Pipar\TBWA geen tekort aan grappen', zegt Þorsteinsdóttir. Het creatieve bureau achter de campagne is Pipar\TBWA en TBWA\Nordic. Het resultaat? Zie foto boven.
 

credits
Opdrachtgever: Domino’s
Marketing Manager at Domino’s: Ásmundur Atlason
CEO at Domino’s Iceland: Magnús Hafliðason
Head of digital at Domino’s: Egill Þorsteinsson 
Agency: Pipar\TBWA & TBWA\Nordic
Creative Director: Björn Jónsson
Film Director: Snorri Sturluson
Copywriter: Kristján Gauti Karlsson
Graphic Designer: Anna Karen Jörgensdóttir
Motion Graphics: Ásgeir Tómasson
PR - Icelandic media: Lára Zulima Ómarsdóttir
Chief Creative Officer at Pipar\TBWA: Selma Rut Þorsteinsdóttir
Project Management: Tómas Heiðar Holton Tómasson
Earned Creative Director at TBWA\Helsinki: Paula Sonne
Regional Chief Creative Experience Officer at TBWA\Nordic & TBWA\NEXT: Mikko Pietilä
Junior Planner at TBWA\Helsinki: Emma Pettersson
Landing page: Haukur Már Hauksson

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken