Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze winkels krijgen in 2025 een klimaatroute'

Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze winkels krijgen in 2025 een klimaatroute'
  • Food-en-retail
  • 5 dec 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingInterview

Manager Formule & Marketingcommunicatie Lobke Samallo heeft ervaring aan bureau en klantzijde. Na haar studie startte zij bij een reclamebureau, maakte toen de switch naar tuincentra en werkt nu alweer bijna tien jaar bij Intratuin, waar het bijna altijd Kerst is. Voor aflevering van 115 van ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

WHAT’S NEW?
Nieuw op het gebied van Kerst is de Verwonderkalender in onze loyalty-app Intratuin Extra. 100 dagen voor kerst krijgen onze members elke dag een magische verrassing. Dat kan zijn een cadeautje, zoals een set van drie hele leuke kerstkaarten geïllustreerd door Miriam Bos, of ze kunnen iets winnen, zoals bijvoorbeeld een VIP-arrangement voor de musical Frozen of kerstsokken. Verder hebben we dit jaar een samenwerking met het Ouderenfonds. Naast donaties en een warm welkom voor deze ouderen tijdens kerst, vragen we onze klanten een mooie kerstwens te schrijven zodat de ouderen verrast worden met lieve kerstkaarten. En voor de derde keer alweer hebben we met het Prinses Maxima Centrum een samenwerking om zoveel mogelijk donaties te werven.

INTRATUIN
Binnen Intratuin heerst een nuchtere, ondernemende cultuur. Kansen die de ondernemers of medewerkers zien, worden gauw opgepakt. Geen dag is hetzelfde en het zorgt voor een dynamische werksfeer.

2025
We gaan de formule-uitgangspunten in de fysieke winkels aanscherpen. Het merk Intratuin moet van begin tot einde voelbaar zijn en tot uiting komen. Verder rollen we in alle winkels onze ‘klimaatroute’ uit. Je wordt als klant door de winkel heen geïnspireerd en geïnformeerd om je tuin te vergroenen. En we vertellen de duurzame stappen die wij maken.

BUREAUS
Wij werken met Havas Lemz, Kluif voor de Private Label-concepten) en Blyde voor PR & communicatie.

MARKETINGTREND
De toepassing van AI: Hoe kan AI voor ons bepaalde vraagstukken oplossen? Ik zie heel veel mogelijkheden.

MARKETINGMISVERSTAND
Dat marketing de oplossing is. We zijn een onderdeel van de keten en hebben elkaar nodig.

MARKETINGTIP
Ben nieuwsgierig en stel eindeloos vragen, en stel jezelf overal waar je bent de vraag kan dit beter of mooier.

COMMERCIAL
Op dit moment vind ik de commercial van Bever geweldig: ‘Buiten besef je wat je echt nodig hebt’. Voor een commercieel bedrijf vind ik dit een moedige keuze.



De commercials van Prijsvrij storen me. Voelt niet echt.

MARKETINGMISLUKKING
We hebben jaren geleden al een campagne gedaan over biodiversiteit met als doel de klanten te inspireren om te vergroenen. Timing is alles, want we waren echt te vroeg. Pas twee jaar later merkten we dat de klant er klaar voor was.

MARKETINGQUOTE
Panta rhei (alles stroomt); de gedachte van deze filosofie stelt me gerust.

EERSTE BAANTJE
Prei poten, aardbeien en tomaten plukken. Ik ben opgegroeid in een landelijke omgeving en hier kon je vanaf je 12de al het land op. Ik pakte alles aan.

VRIJE TIJD
Met mijn gezin of vrienden eten, sporten of uitjes naar steden, natuur of musea.

DROOMBAAN
Ik houd van geschiedenis en cultuur. Een baan bij een museum en de achtergronden van alle kunstschatten in kaart brengen lijkt me geweldig.

GUILTY PLEASURE
Ik kijk graag naar Seinfeld. Vind de humor van de serie ongeëvenaard.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Amal Kamar van Greetz
Ingrid van Kempen van Ohra
Saskia Hamminga-Roest van SeniorWeb
Marjolijn van Dingenen van Lenovo

Birgit Tummers van het Chassé Theater
Sophie Vermolen van Westland Salades
Irene Muller van Joolz
Rhandy Biemans van Lu
Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof
Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing
Age Huitema van Quatt
Dennis van de Sande van Royal Swinkels
Jan Beckers van SodaStream Benelux
Roxanne Pinckers van Mastercard
Judith Hoogendoorn van Upfield
Lize Verdegaal van Subway
Sven Fase van VodafoneZiggo
Imo Muller van 165 Beats
Anne-Lynke Kikstra van Milka
Kirsten van der Sluijs van Purina
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg

Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken