[FIM] Foodtrend 4: Hyperspecialisatie
- Food-en-retail
- 27 dec 2017 @ 09:10
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - FoodTrendsInnovatie
- 27 dec 2017 @ 09:10
- Gastblogger
Het tijdperk van hyperspecialisatie is volgens Food Inspiration aangebroken: steeds meer concepten kiezen voor het aanbieden van slechts een product of een bepaalde keuken.
Als je het beste jongetje van de klas wilt worden, dan moet je kiezen. Restaurants met een uitgebreide kaart zijn verleden tijd, de consument kiest in 2018 voor een bepaalde keuken of een specifiek product, en vervolgens voor het concept dat daar het beste bij aansluit. Denk aan haute dog bars, matcha koffiebars en concepten zoals de Utrechtse Croquetten Boutique, een zaak waar alles draait om de oeroude Hollandse frituursnack, maar dan in een modern en luxe jasje.
Ook de avocado-artiesten achter The Avocado Show in Amsterdam weten als geen ander hoe ze een concept moeten bouwen rondom een product. Neerlandsch grootste virale restaurantsensatie in jaren is zelfs internationaal een grote hit. Hun doel: binnen vijf jaar werelwijd 100 vestigingen van hun hyperspecialistische avocadoconcept.
beeld: The Avocado Show, bron: FIM
Lees hier meer over het nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing