Hema introduceert make-up-filter op Instagram

Hema introduceert make-up-filter op Instagram
  • Online
  • 21 aug 2019 @ 12:07
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailContentSocial media

Hema introduceert in samenwerking met social mediabureau GoSpooky een zogenoemd branded make-up filter voor op Instagram. Met deze filter kunnen bezoekers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van Hema, uitproberen via augmented reality.

Het warenhuis is hiermee naar eigen zeggen de eerste retailer met een branded filter op Instagram. Zowel volgers van het Hema-account als anderen die de advertentie zien, kunnen bij gebruik van de filter kiezen uit verschillende AR-effecten. Iedere optie geeft, net als bij de echte producten uit het assortiment van het label, een eigen look.

Tim van der Wiel, oprichter van GoSpooky, laat weten: 'Tot voor kort was het Spark AR-platform van Facebook besloten, en dus alleen toegankelijk voor een select groepje bedrijven. Dat we met B.A.E. een van de eersten zijn om een filter te ontwikkelen met zo'n sterke productfocus is daarom heel bijzonder.'

Jessica Berghout, content strategist bij Hema, voegt daaraan toe: 'Dit is de perfecte manier om onze jonge doelgroep kennis te laten maken met de collectie van B.A.E..'

De nieuwe filter wordt gepromoot via advertenties op Instagram en is via de app op het account van @hemanederland te vinden onder de filterstab. Probeer de filter hier zelf.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken