Van Boxtel verlengt partnership OldStars
- Sponsoring
- 17 mei 2018 @ 15:31
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ActivatieMaatschappijVoetbalSponsorshipSport
- 17 mei 2018 @ 15:31
- Redactie Sponsoring
Van Boxtel Hoorwinkels en het Nationaal Ouderenfonds hebben na het succes van de afgelopen twee jaar hun partnership verlengd. Ook dit jaar zet Van Boxtel zich in voor OldStars, het initiatief van de Nederlandse Eredivisie en het Ouderenfonds om 60-plussers een sportieve en sociale bezigheid te bieden en eenzaamheid te bestrijden.
Voetballen bij OldStars gaat volgens het principe Walking Football, een vorm van voetbal die steeds populairder wordt. Sinds de start van OldStars hebben inmiddels 16 Eredivisieclubs en 240 amateurverenigingen een eigen OldStarsteam, en worden er geregeld toernooien en bijeenkomsten georganiseerd.
Bij Walking Football wordt er in teams van zes gespeeld. Spelers mogen tijdens de wedstrijd niet rennen en de bal mag niet boven heuphoogte komen. Zo blijft de sfeer ontspannen en het risico op blessures laag. Bij aanvang en het einde van ieder seizoen ondergaan alle deelnemers een fittest, waar de hoortest van Van Boxtel hoorwinkels een belangrijk onderdeel van uitmaakt. Ook is Van Boxtel aanwezig bij toernooien en bijeenkomsten met de hoorbus.
Strijden tegen eenzaamheid
'Samen met het Nationaal Ouderenfonds hebben we de afgelopen twee jaar gestreden tegen eenzaamheid. Bij Van Boxtel staat sociale participatie om vereenzaming tegen te gaan hoog op de agenda. Het initiatief van OldStars om sociaal isolement onder ouderen op een sportieve en leuke manier aan te pakken, past dan ook goed bij ons MVO-beleid', aldus Frans Story, algemeen directeur van Van Boxtel hoorwinkels.
'Een verminderd gehoor kan leiden tot eenzaamheid, doordat mensen sociale activiteiten uit de weg gaan. Door gratis hoortesten te bieden aan alle OldStars-deelnemers hopen we niet alleen bij te dragen aan de fitheid van de spelers, maar ook het belang van een jaarlijkse gehoortest te benadrukken. We zijn blij dat we de samenwerking dit jaar verder door kunnen zetten.'
'Natuurlijke match met Van Boxtel'
'Naast het bieden van een sociale en gezonde activiteit aan ouderen vinden wij de focus op een goede gezondheid ook erg belangrijk. De samenwerking met Van Boxtel voelt dan ook als een natuurlijke match. We zijn erg blij dat we deze dit jaar voortzetten', zegt Corina Gielbert, directeur van het Nationaal Ouderenfonds. 'De populariteit van OldStars is de afgelopen jaren ontzettend toegenomen en we zien dat het initiatief een positief effect heeft op de ouderen. We zijn trots op deze resultaten en hopen dat we de komende jaren nog veel meer ouderen mogen verwelkomen bij OldStars.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing