Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in beweging

Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in beweging
  • Bureaus
  • 23 apr 2024 @ 09:03
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Nationale-Nederlanden is al actief als sponsor van hardlopen, maar wil die positie verder uitbouwen. In een nieuwe campagne richt de verzekeraar zich nu ook op beginnende hardlopers.

In de nieuwe campagne komen de vader en dochter uit de campagne voor de zorgverzekering van Nationale-Nederlanden uit 2023 weer terug. Vader Brian heeft de afgelopen maanden getraind en maakt zich klaar om mee te doen aan de NN Marathon Rotterdam. De enthousiaste aanmoedigingen van zijn dochter zet een ‘lopend vuurtje’ van support in gang dat zich rap langs de route verspreidt en Brian over de finish helpt. Zelfs fanatiek hardloper en oud-wereldkampioen schaatsen Erben Wennemars (en ambassadeur hardlopen bij NN Group) doet een duit in het zakje. Daarnaast is er een glansrol weggelegd voor Lee Towers die met zijn ‘You’ll never walk alone’ samenvat waar het om gaat: met de juiste support kom je verder. De campagne werd geschoten tijdens de laatste editie van de NN Marathon Rotterdam, waar Lee Towers na 30 keer live optreden afscheid nam. Naast de tv-commercial bestaat de campagne, die van 22 april tot eind mei loopt, uit online video, digital audio, social media, display en een contentlaag.

De emotie van sport
Met de NN Running Coach (een digitale hardloopcoach), de NN Dam tot Damloop en onze nieuwe campagne brengen we onze merkrol ‘supporter van verandering’ tot leven over de as van de emotie van sport en in het bijzonder ons sponsordomein hardlopen. Tegelijkertijd maken we met deze nieuwe partnerships ons toch al stevige sponsorprogramma hardlopen mooi rond en dragen we verder bij aan het mentale en fysieke welzijn van een zo’n groot mogelijke groep mensen.’

Credits:
Opdrachtgever: Nationale-Nederlanden: Roland Ykel, Mirjam van Deursen, Heidi Binnendijk
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam
Productiemaatschappij: Hugo23
Regie: David de Winter
Executive Producer: Menno Koop
DOP: Jeroen de Bruin
Editor: MRTN
Grading: Erik @DE GROT
Online: Robin@DE GROT
Sound design: Public Audio



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken