Primark verlaagt prijzen kinderkleding essentials-lijn
- Food-en-retail
- 24 apr 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailMarketingPrijs
- 24 apr 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Discount-retailer Primark, toch al niet de duurste, meldt de prijzen van honderden soorten essentiële kinderkleding en accessoires extra te gaan verlagen. Met deze stap wil de formule gezinnen helpen om makkelijker rond te komen in deze tijden van inflatie.
Meer dan de helft van de essentiële kinderartikelen van Primark die in de nieuwe lagere prijzen zijn opgenomen, zijn gemaakt van gerecyclede materialen of zijn ontworpen om steeds opnieuw te worden gedragen, als onderdeel van de gevestigde Primark Cares-strategie.
Primark had de afgelopen zomer de prijzen al eens verlaagd voor geselecteerde kinderassortimenten, in de aanloop naar het Back-to-School winkelseizoen. Primark streeft er naar eigen zeggen naar zijn klanten 'de geruststelling te bieden dat ze de beste waarde krijgen voor alles dat je er koopt. Wetende dat Primark snapt hoe belangrijk het is voor gezinnen om hun kosten laag te houden.'
De nieuwe lagere prijzen van de retailer gelden volgens Primark voor 'essentials' uit de zomergarderobe voor kinderen, zoals geselecteerde T-shirts en shorts, zwemkleding, slippers en baseball petjes. 'Een eenvoudig T-shirt en zwembroek compleet met slippers en een baseball petje kunnen nu worden gekocht voor €10,50 in vergelijking met €14,50 vorig jaar. De maatregel strekt zich ook uit tot babykleding, waarbij een complete outfit bestaande uit geselecteerde T-shirts en shorts nu slechts €5,60 kost in vergelijking met €8,00 twaalf maanden geleden', reageert Primark. De verlaging geldt voor alle Europese zaken.
Gavin Daniels, directeur van Kidswear bij Primark, vertelt MarketingTribune: 'We weten dat de zomer een dure tijd kan zijn voor gezinnen en naarmate de vakanties dichterbij komen, willen ouders dat hun geld verder gaat met lage prijzen die geen concessies doen aan de kwaliteit. Terwijl shoppers zich beginnen voor te bereiden op de zomer, willen we ons steentje bijdragen door nieuwe lagere prijzen aan te bieden voor veel producten in ons kinderassortiment om gezinnen te ondersteunen. Onze klanten kunnen altijd op ons vertrouwen om hen geweldige kwaliteit te bieden tegen betaalbare prijzen, en we zijn er trots op om onze prijzen nog verder te verlagen.'
Het merendeel van de in prijs verlaagde collectie 'essentials' wordt gemaakt van gerecyclede materialen (minimaal 50% gerecycled polyester). Ondertussen worden geselecteerde T-shirts, shorts en babykleding outfits nog steeds gemaakt van minimaal 50% katoen afkomstig van het Primark Sustainable Cotton Programme (PSCP), het grootste duurzame katoenprogramma in zijn soort binnen de mode-industrie.
(PvWK, foto: Paul Siewert | Unsplash)
Over Primark
'Primark is een internationale mode retailer met meer dan 80.000 medewerkers in 16 landen in Europa en de VS. Opgericht in Ierland in 1969 onder de naam Penneys, streeft Primark ernaar betaalbare keuzes te bieden voor iedereen, alledaagse essentials van geweldige kwaliteit tot opvallende kledingstijlen voor vrouwen, mannen en kinderen, evenals schoonheidsproducten, homeware en accessoires. Met een focus op het creëren van geweldige winkelervaringen, heeft Primark wereldwijd meer dan 400 winkels en blijft het uitbreiden naar nieuwe en bestaande markten met als doel tegen het einde van 2026 530 winkels te bereiken, inclusief de aankomende nieuwe markt die we betreden in Hongarije.'
(bron: Primark)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- webshop
- kinderkleding
- gezin
- Primark Cares-strategie
- prijsverlaging
- fashion
- Kidswear Primark
- Gavin Daniels
- PSCP
- discount
- essentials
- inflatie
- directeur
- support
- Primark
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- RMD24 Retailmedia De kunst is de rode draad te blijven zien
- [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur bij...
- Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- Verkoop Blokker van de baan
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in...
- Campagne voor nieuwe smaken Appelsientje
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 17-05-2024
- [marketeer 203] Arina Abbring -... 17-05-2024
- Veloretti breidt netwerk aan... 16-05-2024
- Vrouwen spenderen veel meer aan... 16-05-2024
- Westland Salades maakt eerste TVC in... 15-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing