Primark verlaagt prijzen kinderkleding essentials-lijn

Primark verlaagt prijzen kinderkleding essentials-lijn
  • Food-en-retail
  • 24 apr 2024 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • RetailMarketingPrijs

Discount-retailer Primark, toch al niet de duurste, meldt de prijzen van honderden soorten essentiële kinderkleding en accessoires extra te gaan verlagen. Met deze stap wil de formule gezinnen helpen om makkelijker rond te komen in deze tijden van inflatie.

Meer dan de helft van de essentiële kinderartikelen van Primark die in de nieuwe lagere prijzen zijn opgenomen, zijn gemaakt van gerecyclede materialen of zijn ontworpen om steeds opnieuw te worden gedragen, als onderdeel van de gevestigde Primark Cares-strategie.

Primark had de afgelopen zomer de prijzen al eens verlaagd voor geselecteerde kinderassortimenten, in de aanloop naar het Back-to-School winkelseizoen. Primark streeft er naar eigen zeggen naar zijn klanten 'de geruststelling te bieden dat ze de beste waarde krijgen voor alles dat je er koopt. Wetende dat Primark snapt hoe belangrijk het is voor gezinnen om hun kosten laag te houden.'

De nieuwe lagere prijzen van de retailer gelden volgens Primark voor 'essentials' uit de zomergarderobe voor kinderen, zoals geselecteerde T-shirts en shorts, zwemkleding, slippers en baseball petjes. 'Een eenvoudig T-shirt en zwembroek compleet met slippers en een baseball petje kunnen nu worden gekocht voor €10,50 in vergelijking met €14,50 vorig jaar. De maatregel strekt zich ook uit tot babykleding, waarbij een complete outfit bestaande uit geselecteerde T-shirts en shorts nu slechts €5,60 kost in vergelijking met €8,00 twaalf maanden geleden', reageert Primark. De verlaging geldt voor alle Europese zaken.

Gavin Daniels, directeur van Kidswear bij Primark, vertelt MarketingTribune: 'We weten dat de zomer een dure tijd kan zijn voor gezinnen en naarmate de vakanties dichterbij komen, willen ouders dat hun geld verder gaat met lage prijzen die geen concessies doen aan de kwaliteit. Terwijl shoppers zich beginnen voor te bereiden op de zomer, willen we ons steentje bijdragen door nieuwe lagere prijzen aan te bieden voor veel producten in ons kinderassortiment om gezinnen te ondersteunen. Onze klanten kunnen altijd op ons vertrouwen om hen geweldige kwaliteit te bieden tegen betaalbare prijzen, en we zijn er trots op om onze prijzen nog verder te verlagen.'

Het merendeel van de in prijs verlaagde collectie 'essentials' wordt gemaakt van gerecyclede materialen (minimaal 50% gerecycled polyester). Ondertussen worden geselecteerde T-shirts, shorts en babykleding outfits nog steeds gemaakt van minimaal 50% katoen afkomstig van het Primark Sustainable Cotton Programme (PSCP), het grootste duurzame katoenprogramma in zijn soort binnen de mode-industrie.
(PvWK, foto: Paul Siewert | Unsplash)

Over Primark
'Primark is een internationale mode retailer met meer dan 80.000 medewerkers in 16 landen in Europa en de VS. Opgericht in Ierland in 1969 onder de naam Penneys, streeft Primark ernaar betaalbare keuzes te bieden voor iedereen, alledaagse essentials van geweldige kwaliteit tot opvallende kledingstijlen voor vrouwen, mannen en kinderen, evenals schoonheidsproducten, homeware en accessoires. Met een focus op het creëren van geweldige winkelervaringen, heeft Primark wereldwijd meer dan 400 winkels en blijft het uitbreiden naar nieuwe en bestaande markten met als doel tegen het einde van 2026 530 winkels te bereiken, inclusief de aankomende nieuwe markt die we betreden in Hongarije.'

(bron: Primark)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken