
'Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding
De KPN-campagne ‘Stukje van Mij’ is tijdens de Sabre Awards EMEA 2025 in Londen onderscheiden met de Platinum Sabre Award for Best in Show – de hoogste erkenning in Europese PR. Daarnaast won de campagne ook een Diamond Sabre Award for Superior Achievement in Brand-Building.

Merijn de Rooy nieuwe Growth Director bij IPG Mediabrands Nederland
IPG Mediabrands Nederland heeft per april 2025 Merijn de Rooy aangesteld als Growth Director. In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor het verder uitbreiden van de new business-activiteiten van de bureaus Initiative en UM, beide onderdeel van het mediaconcern.

Mediahuis Nederland versterkt B2B-management
Mediahuis Nederland heeft zijn B2B-managementteam flink uitgebreid met drie ervaren professionals. Mouringh den Dunnen, Sander van Gestel en Elzemieke Olsthoorn treden toe in respectievelijk de rollen van Sales Director Nationaal, Manager Digital & Business Development en Director MarCom & Creativiteit.

Daymakers in finale Heavent Awards
Het Nederlandse bureau Daymakers heeft een finaleplaats behaald bij de prestigieuze Heavent Awards in Cannes. Met het project DPG Media Opening Mediavaert staat het experience-marketingbureau in de categorie ‘Exceptional/Commemorative Events and Grand Ceremony Award’ zij aan zij met wereldwijde iconen als de Olympische Spelen, de Paralympische Spelen en de herdenking van D-Day.

Edward Knol nieuwe Managing Director van Initiative Nederland
Full-service mediabureau Initiative, onderdeel van IPG Mediabrands, heeft Edward Knol benoemd tot Managing Director van de Nederlandse tak. Hij volgt Eva Hollander op en zal per direct de leiding over het bureau op zich nemen.

Wim Creative Agency neemt David Raakt over
Wim Creative Agency, het full-service bureau uit Veghel, heeft het strategisch creatieve bureau David Raakt uit Uden overgenomen. Met deze overname verstevigt Wim zijn positie in strategie en positionering en breidt het zijn expertise uit naar sectoren als zorg en onderwijs.

Thijs de Boer versterkt creatief leiderschap TBWA\Neboko
TBWA\Neboko heeft haar creatieve leiderschapsteam uitgebreid met de komst van Thijs de Boer als Creative Director. De Boer, die een indrukwekkende staat van dienst heeft met talloze onderscheidingen, waaronder Cannes Lions en Effies, zal bijdragen aan de verdere creatieve groei van het bureau en haar klanten.

Surf en Nikhef kiezen ServerDirect voor IT-infrastructuur
ServerDirect heeft een Europese aanbesteding gewonnen voor de levering van server- en storage-oplossingen aan Surf, de ICT-coöperatie van Nederlandse onderwijs- en onderzoeksinstellingen en Nikhef, het Nationaal Instituut voor Subatomaire Fysica.

Consultancybureau zet AI in voor persoonlijk loopbaanadvies
Team Eiffel, een van de grootste consultancy- en adviesbureaus in Nederland, heeft een nieuw digitaal carrièreplatform gelanceerd. Dit platform, ontwikkeld in samenwerking met het Utrechtse bureau Kaliber, biedt naast een overzicht van vacatures en loopbaanmogelijkheden, ook een AI Career Coach voor gepersonaliseerd carrièreadvies.

Sunny Cars kiest nxt agency als PR-partner
Pr-bureau nxt agency kondigt een samenwerking aan met autohuurspecialist Sunny Cars. De focus ligt op het positioneren van Sunny Cars als thought leader binnen de autoverhuurbranche en het vergroten van de zichtbaarheid in landelijke media.

‘How To Win an Award’: experts delen geheimen
Orange Lions, Agency Engines en the Finch Factor organiseren op donderdag 27 maart het event 'How To Win an Award' in het Tony’s Chocolonely Office Amsterdam. Creatieven en marketeers krijgen tijdens deze bijeenkomst inzicht in de succesfactoren van prijswinnende campagnes bij awards zoals Cannes Lions, ADCN, The One Show en Effie Awards.

ShowHeroes lanceert AI-audio-oplossing voor Dynamic CTV
ShowHeroes introduceert ‘Custom Audio’, een AI-gedreven oplossing die het mogelijk maakt om realtime gegenereerde audiofragmenten te integreren in Connected TV (CTV)-advertenties. Hiermee kunnen adverteerders hun CTV-campagnes verrijken met dynamisch aangepaste audio, gebaseerd op contextuele factoren zoals geografische locatie.

3MO breidt mediaconsultancy uit met digitale media review
Vanaf februari 2025 biedt 3MO een vernieuwde en voor Nederland unieke T-shaped mediaconsultancy-oplossing. Het mediaconsultancybureau bundelt hiervoor de krachten met digitale media-expert Martijn Oenema en media-auditor Joris Stam (Stam Media Consultancy). De samenwerking speelt in op de groeiende complexiteit van mediaplanning en -inkoop en de behoefte aan onafhankelijke en transparante inzichten.

PIM Trendrapport 2025: Hoe merken relevant blijven in een complexe samenleving
Door alle technologische innovaties, maatschappelijke verschuivingen en economische onzekerheid is het voor marketeers essentieel om richting en betekenis te vinden.

Marketeers worstelen met adoptie GenAI: Angst of FOMO?
Generatieve AI (GenAI) wordt gezien als een gamechanger voor de marketingindustrie, maar de meerderheid van de marketeers voelt zich nog niet voorbereid op de implementatie ervan. Dit blijkt uit het nieuwe rapport GenAI for marketing: fear or FOMO? van Kantar. De studie, gebaseerd op interviews met meer dan vijftig marketingmanagers, laat zien dat hoge kosten en een gebrek aan gerichte training de grootste obstakels vormen voor bredere adoptie.

Taalklasse: methode voor betere taalvaardigheid in het onderwijs
Stichting De Schoolschrijver lanceert Taalklasse, een nieuwe lesmethode die lees- en schrijfvaardigheid op scholen versterkt door een integrale aanpak binnen het reguliere curriculum. Digital experience studio Alpha Tango en technologiepartner Upside ontwikkelden respectievelijk de visuele identiteit en website voor de methode.

Kwart eeuw innovatie en impact in marketing
3MO, het adviesbureau dat marketing- en communicatie-inspanningen efficiënter en effectiever maakt, viert dit jaar zijn 25-jarig bestaan. Sinds de oprichting door Alfred Levi in 2000 heeft het bedrijf een indrukwekkend palmares opgebouwd en blijvende impact gemaakt in de Nederlandse marketingsector en daarbuiten.

Marit van Egmond (AH): 'Sterk jaar achter de rug'
'We hebben een sterk jaar achter de rug. Allereerst wil ik onze klanten bedanken voor het vertrouwen dat zij ons dagelijks geven. Iets wat wij nooit als vanzelfsprekend ervaren', zegt Marit van Egmond, CEO Albert Heijn over 2024. Hier de resultaten in een infographic. Het marktaandeel groeide in Nederland naar 37,7%.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mediahuis Nederland versterkt B2B-management
- De marketingtransfers van week 13, 2025
- Nima Marketing Day: Transformatie van de Openbare Bibliotheek
- Kevin Wetzel van Buckaroo: 'Ook binnen B2B spelen emoties een...
- ‘Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding
- Merijn de Rooy nieuwe Growth Director bij IPG Mediabrands...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 14,... 11-04-2025
- Kevin Wetzel van Buckaroo: 'Ook... 08-04-2025
- ‘Stukje van Mij’ bekroond met... 06-04-2025
- De marketingtransfers van week 13,... 04-04-2025
- Spotler stelt Björn Goerke aan als... 03-04-2025
- Merijn de Rooy nieuwe Growth... 02-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management