Biografie Tamara de Vos heeft na het afronden van de studie Media en Informatiemanagement als redacteur voor diverse tijdschriften gewerkt. Sinds 2023 werkt zij bij BBP Media, eerst als redacteur bij Twinkle en nu als allround redacteur bij MarketingTribune en CustomerFirst.
Tamara de Vos-Vlot


The Family en Open Now fuseren tot The Family
Na een fusie gaan The Family en Open Now samen verder onder de naam The Family. Het nieuwe bureau combineert gedragswetenschappelijke inzichten met creatieve strategie en positioneert zich met de slogan 'home of proven creativity'.

Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
Het Ministerie van Defensie heeft op 16 juni een nieuwe campagne gelanceerd onder de titel 'Tijd voor Defensie: Vind de plek die ziet wat je kan'. De campagne is ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam en richt zich specifiek op vrouwen, die momenteel met 19% ondervertegenwoordigd zijn binnen de organisatie.
![[onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij boodschappen](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij boodschappen
Bij het doen van de dagelijkse boodschappen houdt een meerderheid van de Nederlandse consumenten rekening met duurzaamheid. Dit blijkt uit onderzoek van Deloitte, uitgevoerd door Panelwizard onder ruim 1.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Odido nieuwe partner Esther Vergeer Foundation
Odido is toegetreden als partner van de Esther Vergeer Foundation met als gezamenlijk doel het stimuleren van sportdeelname onder kinderen met een lichamelijke beperking of chronische aandoening. De samenwerking richt zich op het organiseren van sportkampen en de deelname aan TeamNL Paralympische Talentdagen.

Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Verkade heeft zijn klassieke chocoladerepen voorzien van een nieuw ontwerp. Het Nederlandse merk introduceert een driehoekige breekvorm die volgens hun eigen onderzoek de smaakbeleving van chocolade versterkt. De receptuur is identiek, maar de vernieuwde vorm zou het mondgevoel verbeteren en het eten vergemakkelijken.
![[onderzoek] Digitale vermoeidheid groeit onder jongeren](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Digitale vermoeidheid groeit onder jongeren
Een groeiend aantal jongeren wil minder tijd besteden op hun smartphone, maar worstelt met het daadwerkelijk loskomen van het scherm. Dat blijkt uit het jaarlijkse What’s Happening Online trendrapport van onderzoeksbureau Ruigrok. Vooral Generatie Z kampt met digitale vermoeidheid en voelt de impact van social media op het mentale welzijn.

Bagels & Beans deelt (weer) gratis zonnebrand uit
Op deze druilerige dinsdag, ook wel de ‘Dag van de Zonnebrand’, start Bagels & Beans opnieuw een zomercampagne waarbij op alle terrassen gratis zonnebrand beschikbaar wordt gesteld. Net als in 2024 werkt de horecaketen hiervoor samen met verzorgingsmerk Naïf.

Hak komt met limited edition verpakking 'Bestie'
De Kidneybonen Chili Schotel van Hak krijgt tijdelijk een nieuw jasje, geïnspireerd op de populaire mascotte ‘Bestie’. Deze limited edition verpakking maakt onderdeel uit van de bredere ‘Zak erin!’-campagne, waarin de promotie van de bonenschotels in stazak centraal staat.

ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
De ANWB presenteert een nieuwe merkcampagne onder de titel ‘ANWB …en gaan’, ontwikkeld in samenwerking met Selmore Creative Agency en Hotel L’Amour. De campagne positioneert de ANWB nadrukkelijk als breder mobiliteitsmerk.

Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
Online supermarkt Picnic introduceert een nieuw assortiment van ongeveer vijftig populaire producten die in Duitsland voordeliger zijn ingekocht. Nederlandse klanten kunnen de artikelen vanaf deze week bestellen via de Picnic-app.

TikTok introduceert begeleide meditatie voor alle gebruikers
TikTok lanceert deze week nieuwe functionaliteiten en investeringen gericht op het verbeteren van het mentale welzijn van gebruikers. De aankondiging valt samen met de Europese Week van de Mentale Gezondheid. Onder de vernieuwingen vallen begeleide meditatieoefeningen voor alle gebruikers en een uitbreiding van het Mental Health Media Education Fund.

Het Verhaal van Alkmaar: van kaasstad tot merkstad
Alkmaar kiest voor een frisse koers met een nieuw stadsverhaal dat verder gaat dan toeristische promotie. De stad wil hiermee een gedeeld en consistent verhaal uitdragen dat het imago versterkt en verbreedt. Volgens Melanie Goudsblom, adjunct-directeur van Hart van Noord-Holland & partners, was de aanleiding de wens om Alkmaar herkenbaarder te profileren voor bewoners, bedrijven, talenten en bezoekers. ‘Alkmaar maken we samen’, aldus Goudsblom.
![[onderzoek] Veel starters zoeken eerste woning zonder financieel advies](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Veel starters zoeken eerste woning zonder financieel advies
Een meerderheid van de starters op de woningmarkt zoekt naar een eerste huis zonder financieel advies in te winnen, blijkt uit onderzoek van Ipsos I&O, in opdracht van ABN Amro. Van de ondervraagden heeft 61 procent nog geen gesprek gevoerd met een hypotheekadviseur of bank, terwijl 67 procent van de starters verwacht dat het zonder financiële hulp vrijwel onmogelijk is om een woning te kopen.

Van der Valk populairste hotelketen onder Nederlanders
Ruim de helft (52%) van de Nederlandse volwassenen heeft de afgelopen drie jaar overnacht in een hotelketen in eigen land. Dit komt neer op circa 7,6 miljoen Nederlanders en in totaal 27,2 miljoen hotelbezoeken. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens.
![[onderzoek] Gen Z kritisch op merken op social media](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Gen Z kritisch op merken op social media
Gen Z ergert zich aan merken die zich geforceerd en onnatuurlijk presenteren op sociale media. Dat blijkt uit een onderzoek van Snapchat onder duizend Nederlandse jongeren. Volgens de respondenten zijn eerlijkheid en creativiteit cruciaal om deze generatie aan te spreken.

MyPos versterkt Benelux-strategie met Team Lewis
MyPos, leverancier van betaaloplossingen voor het mkb, heeft PR- en marketingbureau Team Lewis ingeschakeld om zijn zichtbaarheid in de Nederlandse en Belgische markt te vergroten. Het bedrijf, opgericht in 2014, biedt mobiele pinapparaten aan waarmee ondernemers zowel fysieke als online betalingen kunnen accepteren.

Influencers moeten zich opnieuw certificeren voor register
Influencerregels.com, een initiatief van branchevereniging DDMA, Stichting Reclame Code (SRC) en Bond van Adverteerders (BvA), heeft een vernieuwde versie van de e-learning ‘Certified by influencerregels.com’ gepubliceerd. Influencers van wie het certificaat verloopt, moeten de nieuwe module verplicht doorlopen en opnieuw slagen om gecertificeerd te blijven.

Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
Albert Heijn heeft een nieuwe digitale assistent gelanceerd in de Mijn AH app: Steijn. Deze hulp biedt ondersteuning bij dagelijkse vragen over eten, koken en bewaren. De supermarktketen wil hiermee inspelen op de dagelijkse behoefte van consumenten aan inspiratie voor het avondeten.

Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne ANWB Kinderfietsenplan
De ANWB en Ace PR lanceren een nieuwe campagne voor het ANWB Kinderfietsenplan. In tegenstelling tot eerdere, functioneel ingestoken campagnes, richt deze zich op de emotionele betekenis van een fiets voor kinderen die er geen hebben.

Hema kiest voor Nedap bij grootschalige RFID-implementatie
Winkelketen Hema rolt de komende jaren radio-frequency identification (RFID) uit in samenwerking met technologiebedrijf Nedap. Het iD Cloud-platform van Nedap wordt geïmplementeerd in meer dan 740 winkels in Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk. De uitrol moet medio 2026 zijn voltooid.

NMO breidt luisteronderzoek uit met korte luistertrajecten
Met ingang van week 15 van 2025 worden ook korte luistertrajecten van één en twee minuten opgenomen in de rapportage van het NMO Luisteronderzoek. De wijziging geldt met terugwerkende kracht vanaf week 1 van dit jaar, aldus NMO. De aangepaste meting heeft betrekking op trajecten die zijn geregistreerd via de ‘encoding’-techniek.

AvroTros analyseert kijkgedrag met AI-oplossing van Xebia
IT-consultancybedrijf Xebia heeft in samenwerking met AvroTros een geavanceerde GenAI-oplossing ontwikkeld waarmee de omroep geautomatiseerd inzicht krijgt in kijkgedrag. De technologie analyseert videomateriaal, herkent personen en onderwerpen in programma’s, en koppelt deze informatie direct aan kijkcijfers.
- AlgemeenNieuws TBWA\Neboko wint Zilveren Leeuw met...Nieuws LePub Amsterdam wint Zilveren Leeuw...Nieuws SPIL schudt de Nederlandse...Nieuws Amazon-topman Jassy Media Person of...Weblog [column] AI-geletterdheid is nu...Nieuws Nederland scoort 15 nominaties op...
- B2BNieuws HBS lanceert GeoSpark voor meetbare...Nieuws Snowflake en Acxiom moderniseren AI...Nieuws De marketingtransfers van week 23,...Nieuws Een einde aan 'do-not-reply’-marketingWeblog [column] Podcast shorts zijn...Nieuws MassiveMusic bundelt krachten tot...
- BureausNieuws KLM lanceert nieuw werkgeversmerk...Nieuws KFC kiest voor lokale kracht met...Weblog [column] Cannes Leeuwen en de...Nieuws [onderzoek] Bijna helft van...Nieuws TheFork kiest Team Lewis voor...Nieuws The Family en Open Now fuseren tot...
- ContentmarketingNieuws ING steekt vrouwenvoetbal hart onder...Nieuws [column] Wachten als belevenis:...Weblog [column] De suikerbom en de...Weblog [column] Jong & conservatief?Nieuws Backpack toerist de pineut in nieuwe...Nieuws Het Verhaal van Alkmaar van kaasstad...
- DesignNieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...Weblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...Nieuws ADCN stelt nieuw Creative Board aan
- Food en RetailNieuws Blokker heropent eerste dozijn winkelsNieuws Creative Gym en AH Retail Media...Nieuws Vlaggetjesdag Scheveningen 2025: van...Nieuws Lidl lanceert Drop de BietNieuws Ola viert Amsterdam 750 met raketijsjeNieuws [marketeer 226] Jasper Spaargaren -...
- MediaNieuws Piet Parra ontwerpt literaire...Nieuws Mediaconsumptie zomer: print,...Nieuws DPG Media deelt attention score met...Nieuws Digital stuwt mediabestedingen naar...Nieuws Nieuwe podcast Beauty Bullshit...Nieuws DPG Media zet nieuwe standaard in...
- Online MarketingNieuws WhatsApp krijgt advertentiesNieuws VanMoof lanceert S6: krachtiger en...Nieuws [column] Marketingtoppers in London...Nieuws AI Assistent wil werken in Albert...Nieuws Maastricht zet bezoeker centraal met...Weblog [column] Marketingfacts Focus #4
- SponsoringNieuws Odido nieuwe partner Esther Vergeer...Nieuws TCL wordt wereldwijde partner van...Nieuws Nieuwe Eredivisiebal eert...Nieuws FC Barcelona spelers kondigen...Nieuws Tadej Pogacar nieuwe merkambassadeur...Nieuws a.s.r. zet ouders en kinderen aan...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- HBS lanceert GeoSpark voor meetbare... 17-06-2025
- Snowflake en Acxiom moderniseren AI... 16-06-2025
- De marketingtransfers van week 23,... 13-06-2025
- Een einde aan 'do-not-reply’-marketing11-06-2025
- MassiveMusic bundelt krachten tot... 11-06-2025
- Klantverlies dreigt voor zwijgende... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation