Biografie Tamara de Vos heeft na het afronden van de studie Media en Informatiemanagement als redacteur voor diverse tijdschriften gewerkt. Sinds 2023 werkt zij bij BBP Media, eerst als redacteur bij Twinkle en nu als allround redacteur bij MarketingTribune en CustomerFirst.
Tamara de Vos-Vlot


Albert Heijn lanceert Buurt Bezorgbundel voor efficiëntere bezorging
Albert Heijn introduceert volgende week de Buurt Bezorgbundel, een nieuwe bezorgoptie die klanten met een Bezorgbundel in staat stelt hun boodschappen te laten bezorgen wanneer de bezorger al in de buurt is. Deze aanpak leidt volgens de supermarktketen tot efficiëntere bezorgroutes en een verdere vermindering van de CO₂-uitstoot bij online bestellingen.
![[onderzoek] Streaming met reclame wint terrein onder Gen Z en Millennials](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Streaming met reclame wint terrein onder Gen Z en Millennials
In het laatste kwartaal van 2024 is het aantal abonnementen op streamingdiensten met advertenties (SAVOD) gestegen tot 7% van het totale SVOD-kijkaandeel in Nederland. Vooral Generatie Z en Millennials kiezen voor deze goedkopere abonnementsvormen, zo blijkt uit onderzoek van Bindinc.
![[onderzoek] Marketeers balanceren tussen AI en authentieke merkbeleving](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Marketeers balanceren tussen AI en authentieke merkbeleving
Marketingprofessionals willen het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) en automatisering uitbreiden, terwijl ze tegelijkertijd streven naar meer merkgerichte en gepersonaliseerde content. Het benutten van AI voor personalisatie wordt gezien als een van de grootste uitdagingen in de huidige dynamische markt. Dit blijkt uit het nieuwste rapport van HubSpot, The State of Marketing 2025.

Motilayo Williams over haar favoriete Esprix winnaar aller tijden
Vorig jaar hebben we enkele creatieven gevraagd naar hun favoriete Esprix winnaar aller tijden. Aan het woord kwam Darre van Dijk, Johan Kramer en Aad Kuijper. Deze editie een nieuw gezicht: Motilayo Williams over haar favoriete Esprix winnaar aller tijden.

Simyo lanceert nieuwe campagne 'Op die fiets!'
Simyo, de mobiele provider, heeft een nieuwe campagne gelanceerd binnen het bekende thema 'Waarom duur doen?'. De campagne, ontwikkeld en geproduceerd door Joe Public Amsterdam, toont hoe ‘slimme’ keuzes kunnen leiden tot besparingen.

Vakantieplatforms populair: € 32,3 miljard aan boekingen in drie jaar
In de afgelopen drie jaar hebben Nederlandse vakantiegangers gezamenlijk ruim 30 miljard uitgegeven aan boekingen via diverse vakantieplatforms, waarvan het meest bij D-reizen. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders.

Optimel introduceert nieuwe Probiotica-lijn met uitgebreide campagne
Zuivelmerk Optimel, dat onderdeel is van FrieslandCampina, lanceert een nieuwe productlijn: Optimel Probiotica. Het merk speelt in op de groeiende vraag naar voeding met extra gezondheidsvoordelen. De introductie wordt ondersteund door een grootschalige 360-graden campagne dat ATL, PR, social en influencer marketing combineert om de nieuwe producten breed onder de aandacht te brengen.

Lulu & Mozzie introduceert rustgevende kindermuziek
Lulu & Mozzie, een nieuw kindercontentmerk, heeft onlangs een tiental Nederlandstalige en Engelstalige kinderliedjes gelanceerd. De geanimeerde personages Lulu en Mozzie leven in een kleurrijke wereld vol zachte kleuren en melodieuze liedjes. Volgens oprichters Jaap van den Heuvel en Marjolein van den Broek biedt het initiatief een kalmerend alternatief voor de vaak drukke kindermuziek en -videocontent die momenteel online beschikbaar is.

Valentijn-inhakers 2025 maar dan net even anders
Valentijnsdag is de dag van romantische clichés: rode rozen, diner bij kaarslicht en mierzoete liefdesverklaringen. Maar wat als merken het eens over een andere boeg gooien? Voor deze special doken we in de meest opvallende Valentijnscampagnes van 2025 – en ontdekten we dat liefde allesbehalve voorspelbaar hoeft te zijn.

Prominent zet service centraal in nieuwe merkcampagne
Meubelmerk Prominent lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Fitzroy, waarin service en expertise centraal staan. Met deze campagne wil Prominent de nadruk leggen op de klantgerichte aanpak in zijn 40 winkels verspreid over Nederland.

Zomerplanning: 40 procent reizigers kiest voor vroeg boeken
Voor velen is januari echt zo’n maand waarin ze de vakantiekriebels krijgen. Wensenlijstjes krijgen vorm, online oriëntatie vindt plaats en het einddoel is een (hopelijk) fantastische zomervakantie om naar uit te kijken.

Gamma motiveert Nederland om kluslijstjes af te vinken
Met de campagne ‘Vink maar af weken’ zet Gamma Nederland in beweging om uitgestelde klusjes aan te pakken. Van humoristische video’s tot praktische tools en kortingen: de bouwmarkt wil het uitstelgedrag van Nederlanders doorbreken en hen helpen hun kluslijst af te werken.

Hema en War Child halen bijna een half miljoen op met pyjama's
De jaarlijkse pyjama-actie van Hema en War Child heeft dit jaar € 494.327,55 opgebracht. Het bedrag is bij elkaar gebracht door de verkoop van speciale War Child-pyjama’s, sokken en snuggies, een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. Deze toename betekent een extra € 35.000 voor de hulp aan kinderen die opgroeien in oorlogssituaties.

PreZero lanceert campagne 'Samen op weg naar Zero Waste'
PreZero heeft een nieuwe campagne gelanceerd met als doel een duurzame toekomst te bevorderen. Onder het motto ‘Samen op weg naar Zero Waste’ roept het bedrijven op om afval te verminderen, meer te recyclen en hergebruik te stimuleren.

La Trappe zet 0.0-bieren in de schijnwerpers
La Trappe en bureau Kaliber presenteren hun eerste gezamenlijke werk: een campagne voor de alcoholvrije bieren van La Trappe. De campagne is gebaseerd op een vernieuwde merkstrategie en maakt gebruik van een speciaal ontworpen lettertype om het onderscheidende karakter van de trappistenbieren te communiceren.

Van Quiet Luxury tot AI-Commerce: dit zijn de 5 marketingtrends voor 2025
In 2025 verschuift de focus in marketing van massa naar maatwerk, en van kwantiteit naar kwaliteit. Dit jaar vraagt om innovatie én menselijke waarden. Sinds 2015 publiceert digital expert Tiago ‘Tito’ Ribeiro elk jaar een uitgebreide studie die de belangrijkste trends in wereldwijde digitale marketing analyseert. De jaarlijkse trendstudie onthult vijf ontwikkelingen die het marketinglandschap ingrijpend veranderen.

Eerste keynote spreker Branded Content Event is bekend: Sydney Brouwer
Spreker, auteur en podcastmaker Sydney Brouwer opent de 18e editie van het event op dinsdag 8 april. Zijn presentaties zitten vol humor, interactie en waardevolle praktische lessen waar je als deelnemer direct mee aan de slag kunt.

LOI lanceert campagne 'De Dagdroom Testers'
De LOI is het jaar begonnen met de lancering van een online contentcampagne: ‘De Dagdroom Testers’. Met deze campagne, ontwikkeld door Team5pm in samenwerking met Wavemaker, wil de onderwijsinstelling jongeren inspireren hun dromen waar te maken door een opleiding te starten.

Talpa stopt na zeven jaar met muziekplatform Juke
Talpa Network heeft aangekondigd dat Juke, het online muziekplatform dat gelanceerd werd in 2017, stopt. Het platform is al niet meer beschikbaar in de appstores en vanaf maart 2025 wordt Juke verder afgeschaald en is dan niet langer beschikbaar als website.
- AlgemeenNieuws PostNL opent extra pakketautomaten...Nieuws [onderzoek] 'Goed doen' als koopexcuusNieuws [expo] Pact geeft inkijk in toekomst...Weblog Column Strenge wetgeving is juist...Nieuws Brug tussen sport, verduurzaming en...Weblog [column] Europapa
- B2BNieuws Sunny Cars kiest nxt agency als...Nieuws De marketingtransfers van week 8, 2025Nieuws ‘How To Win an Award’: experts delen...Nieuws ShowHeroes lanceert...Nieuws De marketingtransfers van week 7, 2025Nieuws Programma CreativeNL SXSW 2025:...
- BureausNieuws Zeeman maakt reclame voor andermans...Nieuws ING lanceert nieuwe merkcampagneNieuws Viaplay kiest voor Did Another Thing...Nieuws Ieder kind met kanker verdient een...Nieuws Gassan verlengt samenwerking met...Nieuws Robijn breidt samenwerking met...
- ContentmarketingWeblog [column] Copywriter Brignull's werk...Nieuws MyHeritage onthult diepereWeblog [column] Dilemma: wel of geen TeslaNieuws CBRE visualiseert toekomst steden en...Nieuws Philips en PSV maken Philips Stadion...Nieuws Lulu & Mozzie introduceert...
- DesignNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...Nieuws ADCN stelt nieuw Creative Board aan Nieuws Philips lanceert OneUp elektrische...Nieuws Rabobank opent digitale deuren naar...Nieuws Geen reclame, maar kunst op...Nieuws Soundlogo top-30: 'Dat is het...
- Food en RetailNieuws Dansen in de supermarkt met Holie'sNieuws Achtste editie Nationale Week Zonder...Nieuws Albert Heijn lanceert Buurt...Weblog [column] De voedselindustrie als...Nieuws [marketeer 219] Annemiek Neefjes &...Weblog [column] De portemonnee als wapen
- MediaWeblog Bavaria en carnaval waarom ze altijd...Nieuws OOH-aanbieders doneren schermruimte...Nieuws Podimo doorbreekt grens 1 miljoen...Nieuws NVJ kritisch op fusie DPG Media en RTLNieuws OOH-markt groeit in 2024 met 8Nieuws KFC kiest Abovo Maxlead
- Online MarketingNieuws YouTube wil welzijn van tieners...Nieuws Alle Britse kranten delen zelfde...Nieuws Culture Report 2025: '63 procent van...Weblog [column] Marketingfacts Focus #1Nieuws Google Maps presenteert best...Nieuws Level Level lanceert consultancy-tak...
- SponsoringNieuws Enterprise stuurt Ajax-fans op...Nieuws Rabobank keert terug in het wielrennenNieuws ONVZ en KNHB verlengen samenwerking...Nieuws IOC sluit langdurig partnerschap met...Nieuws ABN Amro verlengt sponsoring...Nieuws A.S.R. hoofdsponsor Avond4daagse...
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kruidvat viert 50 jaar 'verrassend voordeel' met...
- Johnny Cashew in zee met Tony's Chocolonely
- [marketeer 219] Annemiek Neefjes & Eric Razenberg - brand...
- McKinsey onderzoekt rendement retail
- Albert Heijn lanceert Buurt Bezorgbundel voor efficiëntere...
- Techinvesteerder Prosus koopt Just Eat Takeaway
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Dansen in de supermarkt met Holie's03-03-2025
- Achtste editie Nationale Week Zonder... 03-03-2025
- Albert Heijn lanceert Buurt... 28-02-2025
- [marketeer 219] Annemiek Neefjes &... 28-02-2025
- Brandt & Levie lanceert... 27-02-2025
- Nestlé betreedt nieuw segment met... 26-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »