Hoe zet je een succesvolle b2b e-commerce strategie op?
- B2b
- 30 sep 2013 @ 08:08
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Marketingautomation
- 30 sep 2013 @ 08:08
- Redactie B2B
Twinkle organiseert het eerste B2B E-commerce Congres. Een dag over de uitdagingen waar e-commerce managers en marketeers in de B2B-sector tegen aanlopen. Het sprekersprogramma is samengesteld in samenwerking met contentpartner SpotONvision. Hoe gaat u om met e-commerce in de complexiteit van uw B2B-organisatie, en hoe zet je een succesvolle b2b e-commerce strategie op? Dit zijn de vragen die beantwoord zullen worden door de experts en ervaringsdeskundigen tijdens het B2B E-commerce Congres. Noteer in uw agenda: 31 oktober in Houten. N.b. MarketingTribune-abonnees krijgen flinke korting.
Tijdens het B2B E-commerce Congres vertelt keynote Andy Hoar van Forrester hoe B2B-kopers zich gedragen en van welke kanalen ze gebruikmaken. Daarnaast geeft hij voorbeelden van B2B-organisaties die de koper goed aan zich weten te binden. Een andere keynote is Nicky Csellak-Claeys, Global Head Online Marketing & eCommerce bij Philips Lighting. Haar verhaal gaat over de draai die Philips Lighting heeft gemaakt om klantvriendelijker en kosteneffectief de klant te kunnen bedienen.
Het bedrijf zag zich geconfronteerd met een zeer gefragmenteerde markt, met duizenden speciaalzaken in verlichting in ieder land. Daarmee was het bereik van een traditionele sales force laag en de verkoopkosten torenhoog. Csellak-Claeys en haar team ontwikkelden een digitale customer portal waarbij de klant op elk moment toegang heeft tot de nieuwste en volledige productinformatie en producten, met de mogelijkheid om die producten direct te bestellen en te volgen. Daarnaast biedt het platform services zoals het downloaden van point-of-sale materiaal . Dit vergrootte niet alleen het bereik in de retail verlichtingsmarkt, maar leidde ook tot een zeer hoge klanttevredenheid. ‘Een win-winsituatie’, zoals Csellak-Claeys het noemt.
Het B2B E-commerce Congres is het enige evenement in Nederland dat specifiek gericht is op de uitdagingen van B2B-commerce professionals. Een dag vol strategieën en inzichten die u helpen de verwachtingen van uw klanten te overtreffen. Experts en ervaringsdeskundigen gaan in op de laatste trends en leggen uit hoe u de effectiviteit van verkoopkanalen kunt maximaliseren.
Datum: 31 oktober.
Kosten: €450,- of slechts €350,- wanneer u MarketingTribune- of Twinkle abonnee bent.
De organisatie is in de vertrouwde handen van BBP Media in samenwerking met gerenommeerde contentpartners. Locatie: Hotel Houten, Utrecht. Ook de redactie van dit B2B platform is uiteraard aanwezig. Graag tot ziens in Utrecht. (PvWK)
Klik hier voor het complete programma.
Klik hier om u aan te melden.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- MarketingTribune
- Utrecht
- Wout
- BBP Media
- B2B
- e-commerce
- Peter
- B2B platform
- B2B e-commerce
- SpotonVision
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 11, 2025
- [column] De ondergang van authentieke content op LinkedIn
- De marketingtransfers van week 12, 2025
- [column] Heeft jouw merk voldoende brand health kracht?
- Nima Marketing Day: Transformatie van de Openbare Bibliotheek
- Mediahuis Nederland versterkt B2B-management
Laatste Nieuws
- Merijn de Rooy nieuwe Growth... 02-04-2025
- Mediahuis Nederland versterkt... 01-04-2025
- Nima Marketing Day: Transformatie... 01-04-2025
- Daymakers in finale Heavent Awards31-03-2025
- De marketingtransfers van week 12,... 28-03-2025
- De marketingtransfers van week 11,... 21-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center