Philips en Ericsson samen in multifunctionele straatverlichting
- B2b
- 24 feb 2014 @ 09:50
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkInnovatieMVO
- 24 feb 2014 @ 09:50
- Redactie B2B
Philips en Ericsson werken samen aan multifunctionele lantaarnpalen. Het gaat om een nieuw type straatverlichting waarin ledverlichting met mobiele breedbandapparatuur wordt gecombineerd. Hiermee willen de bedrijven inspelen op de snel groeiende stadsbevolking en de daarmee gepaard gaande stijgende vraag naar mobiel dataverkeer en energiebesparende verlichting.
Steden groeien met 7.500 mensen per uur en mobiel dataverkeer zal naar verwachting in 2019 tien keer zo hoog liggen als nu, zo melden de concerns in hun persbericht. De lantaarnpalen zijn voorzien van energiezuinige ledverlichting, maar beschikken ook over extra opslagruimte om netwerkproviders de kans te geven om de spreiding van mobiele netwerken te vergroten door het plaatsen van een mobiele kabelinfrastructuur.
Het straatverlichtingsmodel van Philips en Ericsson biedt lokale overheden de mogelijkheid om ruimte in hun lichtnetwerk aan mobiele operators aan te bieden. Gemeentes werken tegelijkertijd aan energiebesparing. Volgens Philips bepaalt straatverlichting tot 50 procent van gemeentelijke elektriciteitsrekeningen. Philips en Ericsson spreken over lighting-as-a-service voor steden.
Om de terugverdientijd van de kosten voor installatie en beheer van deze systemen te versnellen, kunnen steden de straatverlichting verhuren aan telecombedrijven die samenwerken met Ericsson voor mobiele breedbandinfrastructuur. Philips biedt steden ook de mogelijkheid om het technologieconcern te betalen uit de besparingen die met de ledverlichting worden gerealiseerd.
Het nieuwe product wordt gepresenteerd op het Mobile World Congress (MWC) in Barcelona, dat vandaag begint.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- AI-trends 2025: de AI-generatie en AI-agents komen er aan
- Brancheverenigingen: marketinggids Responsible AI
- [column] LinkedIn biedt als netwerkplatform meer kansen dan...
- De marketingtransfers van week 50, 2024
- Nederlandse missie SXSW 2025: Immersive Dreams & Nightmares
- ‘What Matters 2025’-trendrapport: Fulfillment Rewired
Laatste Nieuws
- ‘What Matters 2025’-trendrapport:... 20-12-2024
- De marketingtransfers van week 50,... 20-12-2024
- Nederlandse missie SXSW 2025:... 17-12-2024
- AI-trends 2025: de AI-generatie en... 13-12-2024
- Brancheverenigingen: marketinggids... 12-12-2024
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024