Philips en Ericsson samen in multifunctionele straatverlichting
- B2b
- 24 feb 2014 @ 09:50
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkInnovatieMVO
- 24 feb 2014 @ 09:50
- Redactie B2B
Philips en Ericsson werken samen aan multifunctionele lantaarnpalen. Het gaat om een nieuw type straatverlichting waarin ledverlichting met mobiele breedbandapparatuur wordt gecombineerd. Hiermee willen de bedrijven inspelen op de snel groeiende stadsbevolking en de daarmee gepaard gaande stijgende vraag naar mobiel dataverkeer en energiebesparende verlichting.
Steden groeien met 7.500 mensen per uur en mobiel dataverkeer zal naar verwachting in 2019 tien keer zo hoog liggen als nu, zo melden de concerns in hun persbericht. De lantaarnpalen zijn voorzien van energiezuinige ledverlichting, maar beschikken ook over extra opslagruimte om netwerkproviders de kans te geven om de spreiding van mobiele netwerken te vergroten door het plaatsen van een mobiele kabelinfrastructuur.
Het straatverlichtingsmodel van Philips en Ericsson biedt lokale overheden de mogelijkheid om ruimte in hun lichtnetwerk aan mobiele operators aan te bieden. Gemeentes werken tegelijkertijd aan energiebesparing. Volgens Philips bepaalt straatverlichting tot 50 procent van gemeentelijke elektriciteitsrekeningen. Philips en Ericsson spreken over lighting-as-a-service voor steden.
Om de terugverdientijd van de kosten voor installatie en beheer van deze systemen te versnellen, kunnen steden de straatverlichting verhuren aan telecombedrijven die samenwerken met Ericsson voor mobiele breedbandinfrastructuur. Philips biedt steden ook de mogelijkheid om het technologieconcern te betalen uit de besparingen die met de ledverlichting worden gerealiseerd.
Het nieuwe product wordt gepresenteerd op het Mobile World Congress (MWC) in Barcelona, dat vandaag begint.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Herna Verhagen draagt bij PostNL stokje over aan Pim Berendsen
- De marketingtransfers van week 14, 2025
- ‘Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding
- Digital advertising naar recordhoogte: TikTok en AI stuwen...
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en waarom van de campagne...
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden voor: Dercksen,...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 15,... 18-04-2025
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en... 16-04-2025
- AI houdt miljarden slechte... 16-04-2025
- Digital advertising naar... 16-04-2025
- Herna Verhagen draagt bij PostNL... 14-04-2025
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden... 14-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management