Groupon lanceert blog voor ondernemers

  • B2b
  • 3 jun 2014 @ 10:58
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkVerkoop

Vandaag lanceert Groupon een blog voor ondernemers. Met dit initiatief wil Groupon haar zakelijke klanten inspireren en helpen om verdere groei van hun bedrijf te stimuleren. Het blog is onderdeel van de zakelijke website Groupon Works.

Kennis delen
Op het blog wordt kennis gedeeld zoals ondernemerstips en informatie over de tools die Groupon aanbiedt om een samenwerking met de dealsite zo goed mogelijk te laten verlopen. Een voorbeeld hiervan is het Merchant Center, maar ook delen ondernemers hier hun persoonlijke ervaringen met Groupon en de lessen die zij daaruit hebben getrokken. Terugkerende thema’s op het blog zijn: social media, klanttevredenheid boosten, klantbinding, business- en managementtips, (online) marketinginformatie en MKB-ondernemerstips. Voorbeelden van de eerste blogs zijn:

  • Terug naar de basis: 6 simpele marketingtips om verkoop te stimuleren
  • Zes tips om leuke en deelbare online video’s te maken
  • 7 tips om je bezoekers op je website te houden
  • 4 makkelijke manieren om klantrelaties op te bouwen
  • Yield management voor kleine bedrijven

“Groupon wil ondernemers helpen om bedrijven te laten groeien,” geeft Jan Willem Kaasschieter, managing director Groupon Nederland aan. “Onze nieuwe ondernemersblog is een middel om onze kennis én die van onze zakelijke klanten te kunnen delen. Inmiddels hebben we als Groupon met meer dan 13.000 bedrijven in Nederland samengewerkt. Het is een logische aanvulling op de praktische tools die we al bieden.”

Merchant Center en andere tools
Groupon biedt ondernemers al verschillende tools waarmee ondernemers hun deal realtime kunnen monitoren en managen. Het Merchant Center is een online platform dat onder andere aangeeft hoeveel consumenten hun voucher hebben ingeleverd en inzicht geeft in het succes van hun deal door bijvoorbeeld feedback van klanten en het zichtbaar te maken hoeveel procent van de klanten nieuw waren. Daarnaast kunnen ondernemers via de bookingstool zelf hun capaciteit managen en boekingen verwerken en inzichtelijk maken. De mobiele app maakt het voor bedrijven mogelijk om vouchers in te scannen. Deze worden dan automatisch in het systeem verwerkt en uitbetaald aan de ondernemer.  

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken