Groupon lanceert blog voor ondernemers
- B2b
- 3 jun 2014 @ 10:58
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkVerkoop
- 3 jun 2014 @ 10:58
- Redactie B2B
Vandaag lanceert Groupon een blog voor ondernemers. Met dit initiatief wil Groupon haar zakelijke klanten inspireren en helpen om verdere groei van hun bedrijf te stimuleren. Het blog is onderdeel van de zakelijke website Groupon Works.
Kennis delen
Op het blog wordt kennis gedeeld zoals ondernemerstips en informatie over de tools die Groupon aanbiedt om een samenwerking met de dealsite zo goed mogelijk te laten verlopen. Een voorbeeld hiervan is het Merchant Center, maar ook delen ondernemers hier hun persoonlijke ervaringen met Groupon en de lessen die zij daaruit hebben getrokken. Terugkerende thema’s op het blog zijn: social media, klanttevredenheid boosten, klantbinding, business- en managementtips, (online) marketinginformatie en MKB-ondernemerstips. Voorbeelden van de eerste blogs zijn:
- Terug naar de basis: 6 simpele marketingtips om verkoop te stimuleren
- Zes tips om leuke en deelbare online video’s te maken
- 7 tips om je bezoekers op je website te houden
- 4 makkelijke manieren om klantrelaties op te bouwen
- Yield management voor kleine bedrijven
“Groupon wil ondernemers helpen om bedrijven te laten groeien,” geeft Jan Willem Kaasschieter, managing director Groupon Nederland aan. “Onze nieuwe ondernemersblog is een middel om onze kennis én die van onze zakelijke klanten te kunnen delen. Inmiddels hebben we als Groupon met meer dan 13.000 bedrijven in Nederland samengewerkt. Het is een logische aanvulling op de praktische tools die we al bieden.”
Merchant Center en andere tools
Groupon biedt ondernemers al verschillende tools waarmee ondernemers hun deal realtime kunnen monitoren en managen. Het Merchant Center is een online platform dat onder andere aangeeft hoeveel consumenten hun voucher hebben ingeleverd en inzicht geeft in het succes van hun deal door bijvoorbeeld feedback van klanten en het zichtbaar te maken hoeveel procent van de klanten nieuw waren. Daarnaast kunnen ondernemers via de bookingstool zelf hun capaciteit managen en boekingen verwerken en inzichtelijk maken. De mobiele app maakt het voor bedrijven mogelijk om vouchers in te scannen. Deze worden dan automatisch in het systeem verwerkt en uitbetaald aan de ondernemer.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook gouden Effie
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- De marketingtransfers van week 46, 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 46,... 15-11-2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024