Air Miles gaat voor kwaliteitsslag op data
- B2b
- 3 dec 2014 @ 18:38
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Big dataMarketing
- 3 dec 2014 @ 18:38
- Redactie B2B
Het loyaliteitsprogramma Air Miles, het grootste beloningsprogramma van Nederland met ruim 6 miljoen deelnemers, bestaat dit jaar 20 jaar. Loyalty Management Netherlands, het bedrijf achter Air Miles, kondigt een samenwerking aan met Teradata om een kwaliteitsslag te maken op hun data.
De kwaliteitsslag op data ligt geheel in lijn met de nieuwe strategie om de klantloyaliteit te bevorderen en te belonen. Daarnaast ligt de focus op het centraal stellen van de klant bij de merken die momenteel met Air Miles werken zoals Albert Heijn, Etos, Gall&Gall, Praxis, Shell en V&D. Maar ook nieuwe merken met focus op online als bol.com en vliegtickets.nl.
Win-win situatie
Erik van Essen, algemeen directeur Loyalty Management Netherlands: ‘We stellen ons steeds meer op als een facilitator voor onze partners. Wij zorgen ervoor dat alle data, van aankopen tot voorkeuren, wordt verwerkt tot één consumentprofiel. Met dit profiel kunnen we gerichter een kwalitatieve interactie aangaan. Dit leidt tot meer gespaarde punten en een hogere inwisselfrequentie. Een win-win situatie voor alle betrokken partijen.’
Fred van Westerop, District Manager Applications Teradata Benelux: ‘Air Miles is klaar voor een nieuwe fase in dialogue marketing. Wij zijn trots dat we hier met onze cloud-oplossingen aan bij kunnen dragen en verwachten een boost voor alle aan het Air Miles programma deelnemende merken.’
Air Miles als USP
‘We zien steeds vaker dat deelnemende merken Air Miles als USP gebruiken’, aldus Erik van Essen. ‘Sommige merken focussen zich volledig op ons loyaliteitsprogramma als marketingtool en anderen bieden het als extra service bovenop hun eigen beloningssysteem.’
Die verschillende loyaliteitsprogramma’s bijten elkaar niet, maar zorgen juist voor synergie. Waar een AH Bonuskaart de nadruk legt op de boodschappen in het mandje, de boodschap van nu, legt Air Miles de nadruk op het langetermijn sparen. Van Essen: ‘Dankzij dataverrijking kunnen we deelnemers een steeds betere experience bieden. We kunnen een seintje geven dat er een Shell dichtbij hun Albert Heijn is waar ze ook Air Miles kunnen sparen. Met relevante tips, via kanalen die de deelnemer prefereert, kunnen deelnemers sneller sparen en deze punten inwisselen voor kortingen of producten in de winkel waar zij al met regelmaat kwamen. En dat is exact waar een loyaliteitsprogramma om draait – het bevorderen van de klantrelatie.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook gouden Effie
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit door samenwerking PostNL
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 46,... 15-11-2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024