Nieuwe financieel economische begrippen in 2015

  • B2b
  • 17 dec 2015 @ 16:33
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zakelijk

Voor het 6e achtereenvolgende jaar heeft De Financiële Begrippenlijst de oogst van Nieuwe & Actuele Begrippen van het Jaar voor u op een rijtje gezet. Agreekment; blockchain; CEO-fraude; decacorn; dieselgate; disrupten; gestapeld financieren; Graccident; human cloud; marktinfarct; microjob; Ramadan Rush; scale-up; sjoemelsoftware zijn maar enkele voorbeelden van een reeks nieuwe (soms ook afgestofte) financieel-economische begrippen die het jaar 2015 heeft opgeleverd.

Alle nieuwe begrippen met uitleg en verwijzingen zijn gebundeld in een gratis download (PDF) die te vinden is op www.dfbonline.nl onder het begrip: Nieuw & Actueel 2015.

Eric Schreurs van De Financiele Begrippenlijst: ‘Een begrip van het jaar kiezen doen wij niet, maar de redactie vindt de volgende vijf begrippen er absoluut uitspringen in 2015:

• fintech
• growth hacking
• keurslijfeconomie
• robotonomie
• stapelbanen



Niet alleen vanwege de klank van de woorden, maar ook vanwege de relevante en actuele inhoud.’

Over De Financiële Begrippenlijst – DFBonline.nl
De Financiële Begrippenlijst is het grootste en meest complete Nederlandstalige lexicon over economie, geld, financiële markten, beurs en beleggen. De gratis toegankelijke website www.dfbonline.nl ging juni 2007 van start en is sindsdien gegroeid van 5.100 naar meer dan 15.000 gepubliceerde financieel-economische begrippen, onderling verbonden door meer dan 155.000 kruisverwijzingen.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken